Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder  (Læst 63223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #75 Dato: 01 Juni , 2010, 10:49 »
Det gør mig ondt at høre *t
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #76 Dato: 01 Juni , 2010, 11:02 »
Kære, kære Marianne.

Hvor er det bare trist nyt.

Du gjorde, hvad du kunne og du gjorde det, du mente var det rigtige i situationen. Ingen kan forlange mere.

De største  *t til dig og masser af opmuntrende og varme tanker.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #77 Dato: 01 Juni , 2010, 11:04 »
Marianne, det gør mig virkelig ondt at høre. Det er så hårdt at miste et dyr på den måde, og ingen ord eller handling kan lindre din smerte lige nu.
Talos har fået fred, og med med tiden vil du også finde fred med det.  *t *l
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

karina dj

  • Gæst
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #78 Dato: 01 Juni , 2010, 11:20 »
Kære Marianne! Føler dybt med dig...som alle andre så fint skriver ved vi (fleste af os) præcis hvordan du har det... det er ikke til at bære at miste de bedste venner, mennesker som dyr!

Jeg håber der kommer lidt ballade i huset med Nikes ankomst...

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #79 Dato: 01 Juni , 2010, 12:03 »
Hej Marianne, sikken en trist historie.  *t *l *t *l
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #80 Dato: 01 Juni , 2010, 12:05 »
Tak for al jeres omsorg, det varmer.
Jeg vil citere, hvad jeg skrev til Pernelle:
Talos var den fineste lille kat, jeg fandt ham på vores hotel på Kreta for 10 år siden, og han adopterede mig fra dag 1. Så hørte jeg om nogen, der havde taget en hund med hjem, og jeg satte himmel og jord i bevægelse for at tage ham med til Danmark. Jeg har et billede af ham, hvor han har lagt sig tilrette i min kuffert.
Gennem årene så jeg ham udvikle sig fra en meget sky og forsigtig kat til en kat med tillid til mennesker, de seneste år endda til mennesker, som han ikke kendte, men han stolede på, at når vi lod dem komme ind, var de gode nok.

Jeg ved, det går over, for det gør den slags ting jo, det viser mine erfaringer. Jeg ved også, at Safir vil holde mig i ånde, og fra lørdag vil den lille Nike også give mig mange grin.
Men der f..... hårdt lige nu.
Jeg har siddet og kikket på gamle billeder af Talos, og Ulla har været så sød at sende mig en masse billeder af Nike. Her er et af dem:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #81 Dato: 01 Juni , 2010, 12:18 »
Det er en smuk livshistorie Talos har haft  :)

Og han har været meget heldig. Eller også har du..  :-*

Og det er tilladt at være meget ked af det. Det er uretfærdigt, men en sund proces man skal igennem for at kunne glædes over de dejlige fodspor de satte i vores hjerter.

Nike ser også meget nuttet ud.

 *b

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #82 Dato: 01 Juni , 2010, 18:02 »
Kære Marianne
Det er da en trist udgang på det vi alle troede ville gå over, men nu havde han altså brugt det niende liv, og hvilke liv. i sus og dus og glæde hos dig, ingen kan have haft det bedre....

Nu ser vi frem til at høre om Nike og alle de ballader der kan komme omkring en ny kat i huset... *t
 *p Plads til ny kærlighed.
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2010, 20:31 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #83 Dato: 01 Juni , 2010, 18:31 »
Det var trist. Det gør mig ondt at høre. Det gør så ondt, så ondt at miste en man holder af - jeg sidder her og får tårer i øjnene <W.
Sov godt lille mis - kom godt over broen til den anden side  <-
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #84 Dato: 01 Juni , 2010, 18:33 »
Kære Marianne.

Sikken dog en frygtelig omgang i har været igennem. Og hvor er det dog frækt (for at tale mildt), at man selv skal lege detektiv på nettet, for at finde ud af hvordan dyrlæger skal behandle ens dyr.

Jeg vil sige som alle andre herinde, du har gjort alt hvad der var muligt for din bedste ven og du må ikke bebrejde dig selv, at han ikke blev aflivet før. Du ville give ham en chance for at blive rask og det kan være så svært nogle gange, at sige stop når nok er nok.

Du ønskes rigtig meget held og lykke med den lille fræksak på billedet. Gid du må få mange gode år sammen med Nike og Safir.

Du vil være i mine tanker Marianne  <F

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #85 Dato: 01 Juni , 2010, 19:47 »
Uhhhh Marianne... det er først nu at jeg får læst tilbage og det går op for mig at din Talos ikke klarede det.
Det er bare ikke retfærdigt. <W <W <W <W <W <W
Mine tanker går til dig og Søren og Safir. *t *t
Tænk hvilket liv du har givet Talos, det var ikke de fremtidsudsigter han havde der hvor han kom fra.
Held og lykke med den lille Nike

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #86 Dato: 01 Juni , 2010, 20:29 »
ÅHH Marianne
Nu står mine øjne fulde af vand  :'(

Ære være Tarlos`s minde  <F <- <- <- <-

Du får en stor  *t *b
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #87 Dato: 02 Juni , 2010, 05:30 »
Ååååhhh altså Marianne           *b

Det er hård kost , det du/i har været igennem.

kh  jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #88 Dato: 02 Juni , 2010, 06:23 »
Dyrlægen ringede i går. Metacam vil blive indberettet, og producenten er med inde over. Dyrlægen takkede mig for det arbejde jeg havde gjort med at finde oplysningerne om Metacam og katte (det kunne enhver idiot have googlet, for det tog ikke særlig lang tid). Hun siger, at de fremover ikke vil bruge Metacam på katte, så Talos lidelser kan måske hjælpe andre katte.
Jeg er ked af, at jeg stolede på, at dyrlægen havde ekspertisen. Fremadrettet vil jeg ALDRIG lade mine dyr få nogen form for medicin, før jeg selv har undersøgt, om der kan være bivirkninger.
Jeg er stadig ked af, at jeg gav ham den medicin onsdag, torsdag og fredag morgen; for tirsdag havde jeg en groggy nyopereret kat, onsdag morgen var han super frisk (altså i forhold til at han lige var opereret) og utilfreds med, at han ikke måtte komme ud, så da Søren kom ud fra badeværelset, var Talos hurtig og tværs gennem badeværelse og badekar i to spring og ude af vinduet. Han kom altid, når jeg kaldte, så heldigvis var han inde ca. 5 minutter efter, han skulle jo bare lige ud og tisse (han gad ikke kattebakker), onsdag og torsdag, havde jeg en kat, der lå på skødet og hyggede i sofaen, fredag da jeg kom hjem til middag, havde jeg en kat, der gemte sig under sengen, natten til lørdag kastede ham op mange gange, lørdag til dyrlægevagten, hvor han fik injiceret mere Metacam, det samme gentog sig søndag, hvor han også fik indlagt væskedepoter. Mandag morgen stod jeg med en elendig, dehydreret kat hos en dyrlæge (ikke hende, der havde opereret), som lovpriste Metacam til katte. Her fik Talos igen indlagt væskedepoter, de beholdt ham, og han fik løbende indlagt væske den dag. Mandag eftermiddag ringede de, og fortalte at han nu havde et blødende mavesår og kastede blod op. Det var mit valg, efter at have talt med en dyrlæge i familien, at vi skulle prøve at stabilisere det mavesår, det var et forkert valg, for om natten blev han bare mere og mere syg, og tirsdag morgen tidligt døde han.
Jeg gav ham medicinen, fordi jeg troede, at det var en sikker smertestillende medicin. Jeg ville det bedste for min kat. I stedet slog jeg ham ihjel, langsomt og under store pinsler.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #89 Dato: 02 Juni , 2010, 08:37 »
Søde Marianne.
Nu må du ikke bebrejde dig selv hvad du gjorde. Som du selv skrev, så vidste hverken du eller dyrlægen bedre. Det er en frygtelig trist historie, og det eneste gode ved den er, at den forhåbentlig kan hjælpe andre katte fremover, men intet af det er din skyld. Du gjorde jo alt hvad du kunne for din kat. *t
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)