Kære Marianne,
jeg har efterhånden læst din historie nogle gange - men er hver gang endt med at være så grådkvalt, at jeg ikke har kommenteret men bare måtte VÆK fra det mareridt I har været igennem

Men historien har bidt sig fast og ikke mindst advarslen om brug af metacam til katte.
Til min skræk opdagede jeg at jeg faktisk to gange har fået metacam med hjem i dråbeform til mine katte:
Første gang til min gamle kat, da han blev syg med hvad der viste sig at være FIV, men indtil da blev der stillet mange "sjove" diagnoser bla. "han er jo gammel (14), lad os aflive ham", dårligt hjerte (fordi han var gammel

) og så gigt - her kom metacam ind i billedet første gang; det ændrede bare ikke noget (men var måske med til at forværre kattens tilstand?), så jeg holdt hurtigt op med at give ham dråberne.
Anden gang var sidste år, da min nuværende hankat måtte en tur akut på operationsbordet med en meget slem forstoppelse (selvfølgelig om natten op til en helligdag...). Han blev efterfølgende behandlet med metacam - heldigvis gik det godt!!! Men altså - metacam til en mave-tarm-patient?

.. det slår mig lige, at jeg faktisk læste indlægssedlen og ringede og spurgte dyrlægen, om det nu også var forsvarligt, og fik at vide at til lige denne type operation var det ok..?!
Nå men i mandags havde jeg så samme kat til dyrlægen med en infektion (som han har det med at rage til sig desværre

- og nej, han har hverken FIV, FIP el. lign., han har vist bare en sart mave = sart immunforsvar ... og har nu fået tilnavnet Guldklump).
Katten fik et skud antibiotika, men da dyrlægen også lige ville give ham et stik metacam, sagde jeg nej tak - så sløj var han heller ikke, og havde de ikke hørt, at katte tåler det dårligt, så det kun bør bruges i særlige tilfælde?
Dyrlægen lignede et stort spørgsmålstegn, men ville meget gerne vide mere, for "det er jo ikke alt producenten/forhandlerne fortæller os!".
Så da jeg kom hjem sendte jeg hende dine links og dine "udklip" fra nettet fra denne tråd.
Nu håber jeg at have været med til at sprede budskabet, så metacam kun bruges med STOR forsigtighed.
Tak for info, Marianne - men gid den ikke havde kostet dig så dyrt
PS: ang alder på katte, er en kat på 10 altså kun midaldrende! Så det svarer til at mene at et menneske på 40 har levet et godt, langt liv

. Dyrlæge Elizabeth Hodgkins mener, at katte bør blive mindst 20 år - men det gør de selvfølgelig kun med den rette kost (råfodring eller blødfoder) og pleje... og forudsat at de ikke møder en bil eller bliver ædt af en hyæne inden.