Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tosset Hane  (Læst 1821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
Tosset Hane
« Dato: 23 Maj , 2010, 22:36 »
Lige siden jeg fik mine høns har hanen ikke ville sove på pinden, jeg har som jeg også har læst i flere tråde her inde, sat ham på pinden hver eneste aften i den tro at han ville vel lære det på et tidspunkt, men lige meget hvad så hopper han ned igen og vil kun ligge på selve møjbrættet, det gør nu ikke så meget jeg gør det rent hverdag og strøer med sand.. det jeg tænker på er om der sker noget ved han ikke vil?.. for det lader til han bare ikke vil sidde på pinden, og det er alligevel godt 1½ måned jeg har forsøgt.
Og nu vi er ved det, hvorfor sover høns på pinde? :)
Er det fordi fra naturens side at de har sovet i træerne for at undgå rovdyr?

På forhånd tak :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Tosset Hane
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2010, 22:57 »
Tror du ikke bare han er en galant gentleman  :D

Da jeg tilførte min nye hane sov han på redekassen nogle nætter og så fandt han ud af at der også var plads til ham på siddestangen  :D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2010, 23:34 »
Måske sidder pinden for højt oppe !

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2010, 19:37 »
Den sidder efter forskrifterne, damerne har ingen problemer.. og han hopper også fint der op, han har da også siddet på den et par gange men nu gider han slet ik :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2010, 20:48 »
HØns sover i træer i naturen, fordi det er det sikreste for dem, som du selv er inde på :D De kan lide at sidde der på pinden, fordi der stadig er lidt overlevelsesinstinkt i dem. Lige som når hunde går rundt om sig selv og kradser reden til, før de skal sove.
Men det er jo heller ikke alle hunde, der gør det.. og ikke alle høns, synes om pinde. Jeg ville lade ham gøre, som han vil. Der sker jo ikke noget ved det :D