Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegyndere: Hvorfra får vi vores dværghøns?  (Læst 12025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Krudtugler

• Passiv bruger
Nybegyndere: Hvorfra får vi vores dværghøns?
« Dato: 23 Maj , 2010, 10:09 »
Nu har vi bygget hønsehuset og researchet lidt omkring hvad vi kunne tænke os.

Nogen, der ikke er for store (villahave), vi selv kan hente ( Københavnsområdet og som er tillidsfulde og ikke flyver for meget. Vi har tre små børn og bor til en større vej. V er nået frem til Rhode Island Red, kochin i dværg eller silkehøns i alm. størrelse. Men vi kan ikke finde nogen stede, der har høns til salg. De fleste siger at vi kan vente til efteråret, men det har ungerne  (og vi selv) vist ikke tålmodighed til. Er der nogen der kan hjælpe og ved hvor der er høns til sag?

Det kan godt være andre raacer, hvis de opfylder nogenlunde samme kriterier.

Tusind tak for hjælpen :)
Christina

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Nybegyndere: Hvorfra får vi vores dværghøns?
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2010, 10:24 »
Hej Christina
Velkommen til. <I
Det lyder somom at I er modne til høns efter det fine fodarbejde.
Mit umiddelbart bedste forslag på denne årtid vil være at søge i den blå avis eller lign.
Du kan også kigge på de forskellige lokalklubbers hjemmesider. De har som regel en til salg liste.
God jagt.

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2010, 10:30 »
Hej krudtugler  :D

Velkommen her til forum - det lyder dejligt med jeres planer.

(Nå, jeg kan se, at Lene har skrevet mens jeg har skrevet, så det lapper lidt over hinanden - pyt!)

Det er slet ikke umulig at få fat i nogen høns, og I er havnet på rette sted (Dansk Fjerkræ Forum)

Hvis I klikker på "Forum" kommer der en del underemner frem - bl.a. "markedsplads"

Her kan I oprette en annonce under "købes" og så skrive nogenlunde det samme, som står i jeres indlæg her.

Så kommer der (forhåbentlig) nogle brugbare svar  :D

En anden mulighed er at kigge i Den blå avis eller gul og gratis. Kan gøres på nettet. Mange (både forum-medlemmer og ikke-medlemmer) sætter deres fjerkræ til salg der. Det kan så være lidt sværere at spotte om man får sunde dyr fra en ansvarlig hønseholder, men det kan absolut lade sig gøre.

Held og lykke med jeres projekt!

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2010, 10:34 »
Velkommen til .. osse fra mig  :)

Når man bor på Sjælland og gerne vil have høns lige her og NU, virker det som om, at alle opdrættere bor vest for Storebælt  ;)

Jeg ved ikke, om du har set den her annonce på dba: http://www.dba.dk/kyllinger-20-kochin-dvaer/id-66320375/ - måske har sælger nogle varmefri kyllinger, I kunne starte med og Slangerup er ikke såååå langt væk fra Kbh ....
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2010, 10:43 »
Hej Krudtugler og
  <I Velkommen  <I
til forum.
Og held og lykke med at finde nogle af de høns i vil have. Det skal nok lykkes jer snart. *k
Men pas på med høns, det kan hurtigt gribe om sig, og blive det rene pip!  *f

Men sjovt er det!  ;D
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Krudtugler

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2010, 14:55 »
Hej allesammen

Tusind tak for jeres søde svar og varme velkomst.

Utålmodigheden var stor og vi har allerede suppleret vores 1.2 dværgvagtelbestand med 1.4 blå orpington dværghøns, -eller rettere store kyllinger. De var lige klar til afhentning blot 50 km fra vores hoveddør!

Vores nye familiemedlemmer skulle gå i gang med at lægge æg om en månedstid, måske 6 uger. Så snart de kommer ud af deres nye hønsehus or tør bevæge sig lidt i hønsegården og måske haven, sender jeg  nogle billeder.

Og jo jeg kan allerede godt mærke at det let kommer til at gribe om sig. Det er kun 3 uger siden vi fik dværgvaglterne, der hygger sig og stortrives mellem agurker, chilli, basilikum og tomater i drivhuset.

Fortsat god pinse
Christina

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 23 Maj , 2010, 19:43 »
Velkommen på forum, Christina  :D
Tillykke med jeres nye høns, I vil opdage at hønsefeber har det med at blive værre med tiden (heldigvis)  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 Maj , 2010, 20:01 »
Velkommen  ;D..

Ville ønske jeg også havde et stort nok drivhus til vagtler :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Maj , 2010, 20:16 »
Tillykke med hønsene  <I Uha, I bli'r så glade, når en af dem lægger det første æg .... det er SÅ stort  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat