Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se hvad vi lige har hentet hos verdens sødeste Peter fra Gavnø! Update #24  (Læst 3578 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Som sædvanligt, var det fantastisk at besøge Peter. Sofia på 4 år, udbrød på vej derhen: "Mor, jeg er altså bare helt VILD med Peter!" :D Og lidt efter kom det: "...og Thor, ikk' Mor?" :D (Lene, Rungsteds søde søn! ;))

Nå, men her kommer afsløringen...nogen som kan gætte hvad vi fik med hjem derfra?! ::) :D

Og jeg LOVER jeg for at folk bag os fandt det store smil frem :D

"Årh mor, de er bare så søde!"

Og ja, det må mor give Sofia ret i! *p

Lina på 2 år, har fundet ud af at de gerne vil spise græs fra hånden *h

Og så er det ved at være sengetid  <.

(Beklager billedkvaliteten, det er mobilfotos)

*b
« Senest Redigeret: 23 Maj , 2010, 10:59 Fra Christina »

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Nååååååhhhhrrrr Skønne billeder !
Kæmpe tilliykke med gederne.
Kan kun gi din datter ret i at Peter er et hit !  *b

Syntes at det er vidunderligt at Thor har gjort så dybt indtryk på hende. Tænk at hun stadig husker ham.
Må se om det holder om 12 år så må aldersforskellen være knap så mærkbar.
De er altså også hamrende charmerende dine børn......... jeg har jo også en dejlig lillebror til Thor , Bjarke på 10, det er måske noget for lillesøster ;)  *f 

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
Du er dejlig tosset, Christina. Dine børn er heldige at de har dig.  *p

tillykke med dem - det da bare for hyggeligt.... ;)
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Nej, hvor er de dejlige. Tillykke med dem. Og ja, Peter er også én af mine yndlingspersoner. Så tøsen har god smag /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Der er 12 års forskel på min kæreste og mig :D fnis. Hvor ER de skønne! Skal i kun have mor bissen og de to kid?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Christina

• Passiv bruger
@Lene: Haha, jamen jeg er frisk, for så kan jeg garantere dem en dejlig svigermor, og de hænger jo ikke ligefrem på træerne! :D *l (Selv om jeg nu også har været heldig på dén front ;D)

@Tina: Hehe, hvorfor er det jeg bliver ved med at høre den sætning? ("Du er tosset...") ;D Og tak, du er bare sød, er du *l

@Ankerine: Uh ja, jeg tror alle ville ønske de var nabo til Peter! *h

@Johanne: Alder er INGEN hindring, er Lene og jeg vist enige om! :D Og ja, vi har fået mor + 2 kid, og når han-kiddet (jo, det må man godt kalde dem! ;D) er kønsmoden, kører vi ham hen til Peter, da han skal bruges i avlen, og så får vi en hun med tilbage *h

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Det er vist ikke en helt autoriseret transport den der  ;D og hvor er "guld øreringene" på kiddene ?? glæd jer til I skal have dem sat i , de skriger næsten ikke /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

• Passiv bruger
Suk, Lene...vi fik dem med...Peter kunne ikke få sig selv til at sætte dem i de bitte små ører...og tror du vi kan?  :'(

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Christina, det er ikke så slemt, men vent ikke, gør det hurtigst muligt, så er det overstået.

Jeg øremærker vores lam hvert år, men første gang var det ikke så sjovt - og man lærer hvilken vej de ikke skal vende, at mærket ikke skal sidde for langt ude på øret og at man skal være klar til at lade øremærket 'glide ud' af holderen/tangen, så snart det er overstået. Lidt svært at forklare, men måske lad nogen gøre det som er vant til det - og kig og lær - til næste gang  :)
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Tja det er desværre ikke et spørgsmål om kan, for jeg ville bestemt også helst undvære det, men det er desværre et lovkrav og ja dværggeder har meget små ører  /d

Jeg har sat i malkegeder og de har bestemt heller ikke meget ører, så er det "bedre" med de nubiske og boerne.

Men søde er de og geder er gode til børn, fordi de er robuste og når de har fået nok, så skrider de.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Jeg har altid været skepsis over at sende dyr, jeg har haft i mange år, andre steder hen. Men absolut ikke med denne. Der er dømt trivsel uden sidestykke oppe hos Christina og familien. Det er der hvis ingen der er i tvivl om.
Tja det er desværre ikke et spørgsmål om kan, for jeg ville bestemt også helst undvære det, men det er desværre et lovkrav og ja dværggeder har meget små ører  /d

Jeg plejer at vente til hen på sommeren, til når ørene er lidt større end mærkerne.

Men jeg tror snart vi får lov bare at give dem en chip. Fra i år må man nøjes med 1 øremærke pluds en chip
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Hvor ser de dog søde ud - alle tre! *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Ja de er godt nok søde, min søn var meget vild med dem på Gavnø  ;)

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
Skynd jer at få det overstået, jo før jo bedre!!
Det bliver ikke mindre ubehageligt senere!!
Sørg for at spritte mærkerne af inden de trykkes i, vi har desværre et par erfaringer med stivkrampe efter at have sat øremærker i....for flere år siden heldigvis!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak for tip omkring mærkningen... Vi må se at få det gjort... :( Men hold da fast hvor er det dog bare en LATTERLIG måde at skulle mærke dyrene på!! Hvad har de dog tænkt på, da de lavede de regler i sin tid!  >:(

Jeg har altid været skepsis over at sende dyr, jeg har haft i mange år, andre steder hen. Men absolut ikke med denne. Der er dømt trivsel uden sidestykke oppe hos Christina og familien. Det er der hvis ingen der er i tvivl om.

Det varmer godt nok at høre, Peter! *l Vi nyder også bare at have dem herhjemme nu! *p