Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Havespørgsmål (Gavnø) Att. Peter :-)  (Læst 1395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Havespørgsmål (Gavnø) Att. Peter :-)
« Dato: 18 Maj , 2010, 14:12 »

Efter den skønne dag på Gavnø, kom jeg til at tænke på om I piller tulipanløgene op, når de af afblomstret?

Og hvad med næste hold blomster (hvad det så end er) På et billede kan jeg skimte sådan nogen stedmoder-agtige blade blandt tulipanerne?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Havespørgsmål (Gavnø) Att. Peter :-)
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2010, 19:54 »
Ja, vi piller alle løgene op, og dem bruger vi naturligvis ikke igen. De bliver blandet, og solgt i butikken, i nogle poser med 3 - 4 kg, også blandede størelser. Jeg garanterer et sted mellem 50 og 100 blomster i hver pose.
Efter tulipanerne kommer der sommerblomster ud, som allerede nu står i drivhuset og skriger på at komme ud.
Det stedmoderagtige du kan se er nok Vorterod. Det har vi i mange bede, og er en ukrudt vi må lærer at leve med. Den visner sammen  med tulipanerne, så den kan ikke sprøjtes væk.
Hilsen
Peter

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2010, 20:19 »
Hvorfor Peter??? piller I dem alle op... vil de ikke blomstre igen år efter år da?
Jeg får sq da helt ondt i ryggen på jeres vejne.... der er dælme mange løg der skal hives op ;)

By the way... den der hedder Rem sensation eller sådan ca.... den vil jeg meget gerne bestille en håndfuld af :) Den er tofarvet i mørk pink/cherise farvet.....ca ;)

Og så den hvide med silkefjer som jeg tror det var Ina der havde et billede af den :)

Men altså der var sååååå mange flotte flotte tulipaner....:)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2010, 20:48 »
Hvorfor Peter??? piller I dem alle op... vil de ikke blomstre igen år efter år da?
Jooo, men de er altid flottest det første år, og hos os skal de altid være helt i top.

By the way... den der hedder Rem sensation eller sådan ca.... den vil jeg meget gerne bestille en håndfuld af :) Den er tofarvet i mørk pink/cherise farvet.....ca ;)
Ja, den minder egentlig lidt om fjerdragten på en blomsterhøne.

Hilsen
Peter

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2010, 20:55 »
De der store poser løg, er de til at komme i nærheden af økonomisk? :) Jeg ville ha bestilt ved jer sidste år, jeg har vel efterhånden plantet små 150 tulipan løg. Men pludselig var de taget af hjemmesiden før jeg 100% havde bestilt mig til hvad jeg ville have :D og havde råd til. Så måtte jeg tilbage til Bilka, de er nu også flotte nok men udvalget er jo lidt begrænset
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2010, 20:58 »
HEhe blomster og silkehønse tulipaner ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 18 Maj , 2010, 21:30 »
Jeg vil nu helst ikke kombinere høns og tulipaner ;) ud af mine 15 flaming spring green tulipaner har hønsene knækket de 10 >:( nøj hvor var deres mor gal :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt