Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns vil ikke ud.  (Læst 5227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline salonin

• Passiv bruger
Mine høns vil ikke ud.
« Dato: 17 Maj , 2010, 15:20 »
Hej

Jeg fik, i fredags, mine 4 dejlige høns på vistnok 21 uger. Til lejligheden, har jeg bygget et fint hønsehus, med dertilhørende hønsegård. Nu er det så bare sådan, at mine kære høns ikke gider være ude i gården. Hver gang jeg lukker dem ud (løfter dem ud igennem udgangshullet) går de rundt derude i ca 10 minutter, kigger lidt og går derefter ind i varmen igen.
Igår regnede det OK og var lidt koldt (8 grader) men nu skinner solen og temperaturen er ca. 17 grader dejligt :-) Så hvorfor sidder de "bare" derinde ?? Har i et godt bud på det?

Derudover.... et lille side spørgsmål, fra en nybegynder. ;) Jeg har fået 3 æg pt. men de er meget små, og smager ikke særligt godt ? Lidt gummiagtigt... Er det normalt, indtil de bliver ældre eller hva ? Hønsene er brun lohman og er ellers meget tillidsfulde. En af damerne hopper allerede op på skødet af mig :-) ( Det kunne jo være jeg havde regnorme med.)

Hilsen

Jan

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Mine høns vil ikke ud.
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2010, 15:33 »
Velkommen til.
Prøv at give dem noget brød, græs eller noget udenfor ellers skal det nu nok komme at de vil være ude.  :)

Jeg har ikke noget bud på hvad der kan være galt med æggene.  ???

Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2010, 16:33 »
Velkommen på forum, Jan  :D
Prøv at smide lidt lækkerier i hønsegården som de kan gå og skrabe/hakke i.
Det lyder lidt mærkeligt med de æg, alle mine høns har lagt fine æg fra dag 1, somme tider har de første været lidt små, men i øvrigt fine.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2010, 16:23 »
Mine første hybridæg var også en kæmpe skuffelse. De var grynede og rigtig øv :-X
Det gik dog hurtigt over, så fat mod ;)

Mht. til at gå ud, så tror jeg det kommer når de har vænnet sig til det nye sted.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline salonin

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2010, 22:54 »
Tak for jeres svar, Jeg har gjort det endnu hyggeligere i gården, med lidt lækkert grønt, skaller osv. og det har hjulpet. Nu spankulerer de rundt og får en masse frisk luft hele dagen.  :D Super... Mine (deres) æg er også blevet bedre, så det kommer nok også  /o

Mange tak for hjælpen.