Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: 4 ens høner  (Læst 1669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: 4 ens høner
« Dato: 15 Maj , 2010, 22:43 »
Tror ikke du skal være bekymret. Han skal nok nå turen rundt. :D
Der er jo en vis kommunikation også mellem høns og haner.

Min tur, min tur.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2010, 12:29 »
Hvis du nu havde haft 4 høner der ikke var ens så tror jeg ikke ligefrem at hanen ville tænke: Nå, nu fik den sort et dyt... så er det den brunes tur næste gang og efter det er det den hvide...
Der er aldrig nogen garanti for at hanen er på alle hønerne men det har ikke noget med deres farve at gøre.
Som udgangspukt så burde din hane befrugte alle hønerne specielt når du har under ca. 10 stk.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2010, 12:36 »
Der er jo en vis kommunikation også mellem høns og haner.

Det kan jeg da i hvert fald tilslutte mig!

Hos mig foregår det på den måde at hønerne går i reden - og når de så har lagt deres æg, så springer de ud, råber efter hanen at nu kan han godt indfinde sig - der er et nyt æg, der gerne vil befrugtes på vej.
Så kommer hanen dansende og klarer sit. Men min Barnevelder hane er noget mere genert end min gamle Plymouth Rock. Rockeren klarede det hele med det samme selvom jeg var til stede. Barnevelderen nøjes med at danse rundt om hønen - indtil jeg har forladt hønsehuset...

Ih hvor jeg savner min gode gamle rockerhane "Bwana Bwana" - godt de små haner snart (om et halvt år...) er store nok til at en af dem kan overtage flokken...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.