...Tirsdag aften lagde jeg 6 orpington æg under min skrukke silke. Da den anden silke var sådan lidt halvskruk og blev ved at lægge sig ovenpå den anden, besluttede jeg at lægge 2 æg fra mine isa'er, som er befrugtet af hansemand, i en rede placeret lige overfor den anden rede. Der er ca 20 cm mellem rederne.
Ovenpå de 2 æg placerede jeg den halvskrukke og sagde godnat.
Næste morgen lå hun fortsat på dem, men forlod reden såsnart jeg åbnede ud til gården forlod hun reden. Fra min synsvinkel kan jeg ikke se de to æg og regner bare med at de er der.
Idag, på 5. dagen, kommer jeg ned og ser for første gang en meget fortravlet frk. Skruk som spiser mad i hønsegården. Jeg benyttede lejligheden til lige at se til æggene. Jeg lagde min hånd på dem. Hmm de var dejligt varme. Men hvad Søren

har hun mon lagt et æg mere? det troede jeg da ikke de kunne når de var skruk? lad mig lige tælle efter!!! 8 ÆG!! Men hun fik jo kun 6!

og så tjekkede jeg lige den anden rede - ganske rigtigt - den anden rede var TOM!
Hvordan de har klaret at flytte dem og endnu mere interessant hvornår de har gjort det, aner jeg ikke. Men jeg håber sørme ikke at der er 2 levende kyllinger som ender med at blive forladt i ægget fordi de andre klækker før dem.