Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kamikazeand  (Læst 703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bandit

• Passiv bruger
kamikazeand
« Dato: 11 Maj , 2010, 17:19 »
Jeg får dagligt besøg af en and som jeg fodrer, han ser ud til at have virus på balance nerven og parkinson, han kan ikke holde balancen når han går og står, og periodevis ryster hans hoved fra side til side. Han lander som en kamikazepilot, men han spiser godt. Jeg er urolig for at han kommer til skade, og ved nogen hvad der er galt? Er han meget syg, eller er dette hans skæbne? Kan jeg gøre noget for ham? Han har set sådan ud i 2 uger, før kendte jeg ham ikke... :'(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kamikazeand
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2010, 18:49 »
Velkommen på forum, Bente  :D
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med anden, for jeg har ikke forstand på ænder, men det er der andre her på forum, der har.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2010, 22:06 »
Han er formentlig syg.
I bedste fald er han skadet, og smitter ikke nogen med noget - og kan måske leve, som han gør, så længe du hjælper ham med mad. Men det kan også være alvorligt og det kan være smitsomt - en form for hjernebetændelse. I så fald dør han af det - og når måske at smitte andre, så ... måske er det pæneste at hjælpe ham herfra på en god måde.. :(

Offline bandit

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juni , 2010, 19:19 »
Han har været væk i 2 uger, og jeg var lidt ked og bekymret, men nu er han tilbage,  /o og selvom han stadig er usikker på benene, så er det slet slet ikke i samme grad som før ;D han ser meget bedre ud, bruger dog min terrasse til at søge i ly hvis andre fugle kommer flyvende, tror han gemmer sig for mobbere :D Er rigtig glad, og vil beskytte ham, han klarer sig dog fint mod måger ravne og duer. Jubii :D