Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor får jeg ingen æg...  (Læst 3343 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Hvorfor får jeg ingen æg...
« Dato: 08 Maj , 2010, 19:57 »
...fra mine silker?!  ??? Nogen der har et bud? Jeg har 1 skruk, og 1 som næsten lige har været skruk...fair nok, de ikke lægger nogen nu ;) Men så har jeg 3 fra sidst i efteråret...hvorfor lægger de ingen? Jeg har 4 isabrown, som lægger æg hver dag, så det er ikke fordi at "nogen" stjæler æg... Help?

Jeg vil så gerne have silkekyllinger, men det virker ikke til at det kommer til at ske i år, hvis det her fortsætter :( :(

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: Hvorfor får jeg ingen æg...
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2010, 20:05 »
har du lys i dit hønsehus, har altid lys i mine hønesehuse for at snyde dem til at dagene er længere... det øger productionen... du skal selvflgelig tænde og slukke det eller sætte en timer på
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2010, 20:10 »
Jeg synes ikke det burde være nødvendigt med lys på denne årstid, hvor det jo faktisk stadig er lyst lige nu, og hvor det bliver lyst omkring kl. 4 om morgenen... Og derudover, så var mine skruk-høner jo i gang, selv om der ikke var lys.

Så jeg tror ikke det kan være derfor  :-\

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2010, 20:14 »
Hej Christina, jeg får kun æg fra 1 ud af 4 silker... og ingen skruk... mystisk.. men araucana & houdan hønen lægger æg.... jeg undrer mig også.

Vigge

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2010, 22:56 »
Der er ikke behov for ekstra lys på denne tid af året. Det ville næsten være at drive rovdrift på hønsene.
OK, der er selvfølgelig dage hvor det er så gråt/mørkt at lys ikke skader, men det skal så kun være tændt feks fra 0700-2100.

Mine silker er heller ikke de store æglæggere. Jeg får 2 æg fra 7 høner på en god dag. Det skal så siges at én er skruk/ruger og en har netop været skruk, så det er vel mere korrekt at sige at jeg får 2 æg fra 5 høner pr dag.

Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2010, 23:13 »
Ok, det beroliger mig lidt at der er flere med silker, som heller ikke får æg...men alligevel...ikke et eneste æg fra mine 3 nye, siden jeg fik dem... Og de er fra 2 forskellige steder... :-\

KarinP

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2010, 19:36 »
Det er lidt pudsigt, for mine 4 Silker har faktisk lagt 3-4 æg om dagen lige indtil for 1 uges tid siden, hvor den ene gik skruk. Og mine er også fra engang sidste år og har ikke på noget tidspunkt fået ekstra lys...

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2010, 21:22 »
Køb fuldfoder æglægningpiller af god kvalitet (jeg har ikke så god erfaring med den fra land&fritid )
Det plejer at gå ud over ægmængden når jeg skifter bort fra dem og begynder at drøje på det med hvede og valset byg eller havre og hvad jeg ellers har været i gang med.
Mine høner lagde fint æg i januar måned uden kunstig lys. Og det er lys sussex / italiener / et par blandinger, altså ikke hybrider.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline johnny larsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 Maj , 2010, 08:16 »
de skal have masser af vand det er rigtigt vigtigt. efter jeg fik en automatisk vand skål gik mine høns amok med æg. følte ellers de fik nok vand før