Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til god æglægger  (Læst 11512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
Sv: Hjælp til god æglægger
« Svar #15 Dato: 14 Marts , 2011, 10:21 »
Hvis det er lys Sussex du vil have har jeg nogle daggamle om ca 10 dage hvis du altså vil have dem fra små af og følge deres opvækst... og du er selvfølgelig velkommen til at kigge forbi og se mine høns
Shropshire 1.10, Spælsau 0.7, Moskusænder, 1.7.7, Lys Sussex 1.12, plymouth rock 0.2, Staffordshire bullterrier 0.1, Schæffer 1.0, Børn 1.2 og en kone

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #16 Dato: 14 Marts , 2011, 11:29 »
Hej Christian

Om de lever op til dine ideer om udseende, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men Rød Lohmann, fungerer rigtigt fornemt her...

Nå ja, det har Hvid Lohmann og Lohmann / Silver også gjort... Og de har alle, haft en fortid hos en økologisk ægproducent, så altså rent professionelt udtjente, men de fik lige nogle ekstra år her... Og de 6 jeg har tilbage ( Kaldet pensionisterne ) kan stadig overraske, og lægge et æg eller to...

New Hampshire, har jeg prøvet, med et nærmest usædvanligt ringe resultat... Men Indrømmet, købt som brugte hos Hellevad hønen... Men æg fra dem, var sjældne....

Isa Browne ( Warren ) Købt som unghøns, var sjove og søde, men jeg var lidt skuffet over dem.... Det samme var en ægproducent, som jeg fik nogle af... Da ræven havde taget lidt rigeligt for sig af mine...

Men mine Røde Lohmann, de har fungeret ganske flot, syntes jeg selv. Jeg købte 40, og en forsvandt sporløst... Så altså lige nu, i alt 45 Høns, incl de 6 pensionister... Har i år frem til og med i går lagt 2321 æg.... Som er blevet samlet ind.... Men det er da sket, at hønsene selv har ædt et par stykker, og lur mig, om ikke også hundene sommetider har hugget et eller to æg, eller de var trådt i stykker i rederne, og disse er altså ikke talt med... Er det tilfredsstillende....

Alle 40, blev indkøbt lige i / lige før starten på æglægningen, og i hold af 20 Stk. De ældste er vel lige godt 15 mdr gamle nu, de yngste er så ca 4 mdr yngre.

Men altså, det er desiderede æglæggere, så jeg tror ikke de er specielt velegnede til spisebordet... Jeg har i hvert fald aldrig følt mig fristet til at prøve.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Garbenfeldt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 14 Marts , 2011, 19:26 »
Bielefelder er da det perfekte valg, flotte farver stille og rolige og lægger masser af store æg (30 stk fra 3 høner på 11 dage - 61 - 74 gr.). En skøn race, og så kan du se kønnet på dine kyllinger fra dag et:

Claus, det ser ud til at være en fantastisk flot race. Umiddelbart virker den bare ikke så nemt at få fat på som sussex.

/Christian

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #18 Dato: 14 Marts , 2011, 21:29 »
Nej den er da lidt sjælden men jeg kender da 2 foruden mig der har dem. Foruden selvfølgelig en masse i Tyskland hvor den stammer fra. Men jeg skulle da gerne få et begrænset antal kyllinger/ rugeæg til salg her til foråret eller først på sommeren. Jeg er virkelig tilfreds med racen.
Mvh

Claus