Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye barnevelder-kyllinger  (Læst 7795 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Nye barnevelder-kyllinger
« Dato: 17 April , 2010, 14:02 »
Så har jeg lige været ude og købe 10 nye barnevelderkyllinger. Jeg skal jo have lidt blodfornyelse. Ingrid, der er kasserer og redaktør i klubben havde lidt til salg, og de skulle koste 25 kr. for daggamle kyllinger. De blev så klækket i går, og her til formiddag kørte vi til Ørbæk efter de små guldklumper. Vi fik 2 3-uger gamle kyllinger og 8 daggamle. Vi blev inviteret rundt og se hendes mange stammer af barneveldere og blev inviteret ind til en kop kaffe. Da vi skulle betale ville hun kun have 200 kr, for jeg er jo medlem af foreningen. Se det var en dejlig historie om hvorfor man skal være medlem af en forening. Vi blev også enige om at hun skulle have kyllinger af mig på et tidspunkt.
Vi snakkede også om at befrugtningsprocenten har været meget ringe indtil videre i år. Jeg har lovet at sælge æg til nogen herinde, men jeg vil ikke være bekendt at sælge når jeg selv kun har haft en befrugtningsprocent på ca 50. Men nu har jeg 20 kyllinger, og i aften lægger jeg 18 æg i rugemaskinen igen, så der skal nok komme lidt kyllinger til salg senere.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
Sv: Nye barnevelder-kyllinger
« Svar #1 Dato: 19 April , 2010, 17:55 »
Billedkavalkade  :D
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 April , 2010, 18:00 »
Dværghøne med kyllinger
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 April , 2010, 18:03 »
Mødrene. Den ene har haft et hævet øje, men det er ved at falde ned igen. Hun har været frisk hele tiden.
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline vini

• Bruger
  • hønsefødder gulerødder...
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2010, 13:39 »
Hvor lang tid tager det før dværg Barnevelder klækker ud af æget? Har barnevelder rugeæg, og damen jeg købte dem af sagde 18 dage. Er bare så spændt på at de kommer.
0,4 hvid wyandot og 0,1 blandings kochin, 1,0 gammel kat, 1,1 børn og 1,0 handymand

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Maj , 2010, 15:29 »
Meget flotte høns og hane, Henriette..nu får jeg endnu mere lyst til at få Barnevelder,,engang..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #6 Dato: 12 Maj , 2010, 15:33 »
Du siger bare til Rikke. Jeg kommer selv oprindeligt fra Ulbjerg, så jeg kan godt smutte forbi Ålestrup med kyllinger engang når jeg er på de kanter. Det er jo lige i nærheden ;)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Maj , 2010, 16:18 »
Åh nej.. hvor det lyder fristende..kun da jo lige gi en meldig hvis du har kyllinger og kommer på disse kanter..jeg arbejder i Skals,,så det er ret tæt på..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #8 Dato: 12 Maj , 2010, 16:56 »
Uh, ja. Skals Skole i 8-9 kl... John Wayne og Folketinget, og nu er jeg riiigtig lokal indforstået. Manne manne år siden.
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline betinak

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Maj , 2010, 19:25 »
Er der nogen fra Sjælland der har sort eller blå dobbeltrandet Barnevelderkyllinger eller høns til salg??? Det må ikke være dværgracen.
0,3 smukke barneveldere
0,5 rolige Isa Warren
3,1+3 søde dværgvædderkaniner

0.1 skøn datter
1.0 sej mand

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #10 Dato: 29 Maj , 2010, 20:18 »
Mimi Trædmark. Hun er formand for barnevelderklubben og er også her på forum en sjælden gang imellem. Prøv at maile hende. Hun bor i Gevnø. Ellers så prøv at gå ind på klubbens hjemmeside og efterlys dem. Der er (desværre) ikke særligt mange herinde der har barneveldere.
1 Dansk Landhøne. Stor.