Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven  (Læst 5850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Ræven
« Dato: 08 April , 2010, 11:06 »
Ja, så kom ræven i går. Vi fik ikke lukket for hønsehusets låge, og da jeg så kom om morgenen, lå der 2 gule orpington og 1 blå orpington døde ude i hønsegården.. 2 dværghøns blev også taget, min hvide fodbefjedrede høne og min sorte kochin, men dem fik ræven med..  :'(
Men, min sorte orpington hane og 2 gule høner plus 1 blå høne, overlevede, samt min lille dværghane og to gulhalsede dværghøner..
Jeg har altid troet at ræven ikke kunne komme ind af indhegningen, men det kom han så igår nat. Jeg har fået indprintet i hovedet efter det syn jeg så igår, at jeg ikke skal tro, men gå ud og kigge om døren/lågen nu er blevet sat for.. Jeg troede min far havde gjort det, og han troede jeg havde det. Hvis bare jeg havde gået ud og kigget igår, som jeg plejede, og ikke havde troet  :'(
Mine høns der er tilbage, er stille og kigger bare ud i luften. Jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at forkæle dem, og få dem til at gokke løs igen.. Det hele er så trist. :-[
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Ræven
« Svar #1 Dato: 08 April , 2010, 11:21 »
Hej Freja.
Føler med dig. Det er virkelig trist.
Ræven er rigtig snu. Jeg har el-tråd oppe og nede på mit 180 cm. høje hegn. Har set ræven gå ind i el-tråden en gang, for at hurtig forsvinde Har ikke set den efter det.
Sikker kan man aldrig være.
Er det ikke ræven, der kommer, kan det være en mår eller løssluppen mink.
Det er aldrig sjovt. Man kan aldrig være sikker.

Ved heller ikke hvad du skal gøre med dine tilbageværende høns. De er jo byttedyr af naturen. De skal nok komme sig.

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #2 Dato: 08 April , 2010, 11:22 »
Øv, dyb medfølelse her fra! Vi har også prøvet det et par gange, også det med at vi hver især troede at den anden havde lukket. Det er sådan en træls følelse, når man ser de døde høns ligge spredt omkring, hvis ræven nu bare kunne nøjes med at tage én, var det måske nemmere at acceptere!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 April , 2010, 11:30 »
Åhh, hvor synd :'(
Det er et frygteligt syn at vågne op til.
Jeg kan godt forstå, at du er trist. Masser af trøstekram herfra.
 *t *t *t
Glæd dig lidt over, at han i det mindste lod nogle tilbage.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #4 Dato: 08 April , 2010, 11:31 »
Øv Freja
Det var da en rigtig trist start på dagen.
Mange  *l fra mig
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 April , 2010, 11:36 »
Efter drabene af hønsene, blev jeg og min far enige om, at vi ville bygge en rovdyr sikker indhegning. Vi har også snakket om, at sætte elhegn op omkring, så kan rævene bare komme an, og alle de andre rovdyr.. Mine høns der er tilbage, vil jeg ikke kunne tåle at miste og jeg synes det er heldigt at jeg overhovedet Har nogen tilbage, ræven plejer da at tage alle? :-[
Jeg har siddet idag med mine høns, hvor jeg håndfodrede min orpington hane og sorte orpington høne, de ser ud til at have det lidt bedre.. Min blå orpington, som var den dominerende før, er nu helt stille, men hun liver mere op.. Jeg er meget glad for mine tilbageværende høns og ræven eller hvilket dyr det nu var, får sin sag med mig.
Jeg håber, at jeg på den måde, kan beskytte alle mine høns endnu bedre. Når de skal ud i haven og hakke, har jeg altid min lille jack russel terrier med, han er bygget til rævejagt, så ræven har ingen chance. Han er god mod hønsene og passer på dem, han har også kunnet mærke at der var noget galt..
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #6 Dato: 08 April , 2010, 11:49 »
Pokkers pokkers, har selv prøvet det og det er næsten ubeskriveligt, og kender godt det der med at sige havde jeg bare og hvorfor men det hjælper ikke nu det har været sort uheld og du gør alt hvad du kan for dine høns og det er heldigvis sådan at de der er tilbage bliver sig selv igen når de lige får rystet oplevelsen af sig men  *t krammer til dig
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 08 April , 2010, 13:33 »
Hvor er det synd for dig, *t *l
Det er også min største frygt, og når jeg har andre til at lukke om aftenen, hvis vi f.eks. ikke er hjemme, er jeg altid nødt til at ringe og dobbelttjekke at vedkommende har husket det. Til gengæld er jeg ret sikker på, at der ikke kan komme rovdyr ind i huset *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 April , 2010, 16:32 »
Stakkels dig og dine høns. Jeg kender det alt for godt og har efterhånden serveret en hel del for min ræv. Ca 40 stk fjerkræ på 3 år.

Vi skal ha´lavet nye gårde og elhegn hele vejen rundt. Det er hvad jeg kan gøre ...uden dog nogensinde at være sikker på han ikk får held med sig igen.

Vores ræv er dag aktiv ... også selv om vi er hjemme og i haven ... såååå jeg er forberedt på at miste igen ..selvom det er træls hver gang.

Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 08 April , 2010, 17:55 »
Pokkers, Freja!

Jeg kan lige forestille mig hvor trist, du har det!

Jeg har aldrig mistet så mange på en gang - det må være hæsligt!

De sidste skal nok komme til hægterne igen - og det håber jeg osse, at du gør!

Kæmpeknus!

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #10 Dato: 08 April , 2010, 19:53 »
Øv hvor ærgerligt Freja. Heldigvis har du nogen tilbage, og heldigvis er høns ikke overmåde godt begavet med hukommelse, så om et par dage er de ovenpå igen. Jeg fik taget en dværghøne af en rovfugl her sidst på vinteren/først i foråret, og i et par dage gemte hønsene sig under hækkene og inde i hønsegården, men allerede efter få dage rendte de rundt igen, som om intet var hændt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 April , 2010, 21:08 »
Tak for al trøst og hjælp, det har hjulpet mig meget. Jeg har haft det meget skidt de sidste dage, men, mine tilbageværende høns har kvikket mig op med deres gokken og hakken. :')
Min store hane Hane, som I kan se på billedet, er nu så tam at jeg kan håndfodre og nusse ham lidt. Idag lagde han sit hoved på mit knæ og gokkede til mig - han holder virkelig humøret oppe. Og min sorte orpington høne, hun vil hele tiden kun håndfodres, og hvis jeg ikke håndfodrer hende, kigger hun på mig med sine brune øjne, så er jeg solgt  ;D Men, der er noget jeg må træne mine høns i, som de ikke er så gode til endnu - især ikke hanen, det er at tage dem op. Men det kommer nok, ellers er det fint nok de går mellem mine ben. Mine små dværghøns, dem som overlevede - er ret så lydige. De kan godt blive kaldt ind med mad, men nogle gange gider de ikke, og så må jeg over til dem og puffe lidt til dem med hænderne - det gælder også mine orpington. Ræven kan ikke få fat i dem mere, for nu lukker jeg dem altid tidligt ind, efter de har rendt rundt i haven under opsyn af jeg og min hund. Jeg kan kun håbe, at det ikke går galt igen.
Alt i alt, jeg kan nok ikke leve uden mine høns.  :)
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 11 April , 2010, 06:27 »
Citér
Alt i alt, jeg kan nok ikke leve uden mine høns.   :)
Amen til det!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk