Jeg er kommet bagud....
Så ser det ud til at jeg igen kan komme lidt med på siden, men jeg synes den er svær at finde rundt i.
I 6 måneder har jeg haft min voksne søn boende samtidigt med at min bedste og ældste veninde fra barndomsårene lige så stille døde fra mig af cancer. Nu er de begge væk, hver på sin måde. Sønnen er kommet tilbage til den kommune hvor vi kom fra i 2004 og så skal livet gerne gå videre.
I mellemtiden er hønsebestanden her på gården blevet sølle. Der er to haner af Mimi´s som mærkværdighvis enes fint, én høne, søster til hanerne, to Isa Brown til æggene og så Smukke, som er gylden og gammel idet hun var her da den forrige ejer flyttede ind i 2001. Nu er foråret over os, siger kalenderen i hvert fald, så nu skal hønsegården udvides med nye høns. Jeg skal igen have Dansk Landrace som jeg ellers har haft og gerne i sort. Når de en dag lægger æg, skal de brune ud. Hvis ikke før, for de er sandelig kradsbørstige ved truget. De mange fotos I sætter ind på siden har givet mig lyst til at få andre racer, men det går jo ikke sammen med DL-høns. Med mindre andre har en god idé.
Og så skal jeg se at få lært at lægge fotos ind så hvis der kommer nogle underlige ting fra min kant, så er det bare mig der øver sig. Jeg vil nemlig gerne vide hvad Smukke er for en høne. Gul og gylden. For de hønsefolk der har set hende ved det nemlig ikke.
Hyggeligt at være iblandt jer igen!