Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Siden er lidt svær.....  (Læst 2127 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brolykke

• Passiv bruger
Siden er lidt svær.....
« Dato: 23 Marts , 2008, 15:00 »
Jeg er kommet bagud....

Så ser det ud til at jeg igen kan komme lidt med på siden, men jeg synes den er svær at finde rundt i.

I 6 måneder har jeg haft min voksne søn boende samtidigt med at min bedste og ældste veninde fra barndomsårene lige så stille døde fra mig af cancer. Nu er de begge væk, hver på sin måde. Sønnen er kommet tilbage til den kommune hvor vi kom fra i 2004 og så skal livet gerne gå videre.

I mellemtiden er hønsebestanden her på gården blevet sølle. Der er to haner af Mimi´s som mærkværdighvis enes fint, én høne, søster til hanerne, to Isa Brown til æggene og så Smukke, som er gylden og gammel idet hun var her da den forrige ejer flyttede ind i 2001. Nu er foråret over os, siger kalenderen i hvert fald, så nu skal hønsegården udvides med nye høns. Jeg skal igen have Dansk Landrace som jeg ellers har haft og gerne i sort. Når de en dag lægger æg, skal de brune ud. Hvis ikke før, for de er sandelig kradsbørstige ved truget. De mange fotos I sætter ind på siden har givet mig lyst til at få andre racer, men det går jo ikke sammen med DL-høns. Med mindre andre har en god idé.

Og så skal jeg se at få lært at lægge fotos ind så hvis der kommer nogle underlige ting fra min kant, så er det bare mig der øver sig. Jeg vil nemlig gerne vide hvad Smukke er for en høne. Gul og gylden. For de hønsefolk der har set hende ved det nemlig ikke.

Hyggeligt at være iblandt jer igen!
Mange hilsener Brolykke

Offline Carsten Blohm

• Bruger
Sv: Siden er lidt svær.....
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2008, 15:12 »
Hej
Du kan sagtens have andre racer gående sammen med Danske Landhøns. Gør det at de racer du indkøber får du på samme dag og
sætter alle dyrene ind på pinden i hønsehuset om aftenen når det er
mørkt, så vågner de alle op til en ny dag og et nyt sted på samme tid og det vil givetvis dæmpe gemytterne lidt, men helt klart der vil være en vis hakkeorden også mellem de nye. Med hensyn til de sorte landhøns så har jeg et tlf. nr. som formentilig kan være behjælpelig.
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2008, 15:21 »
Hej Brolykke. Godt at se dig igen og håber at du har overskud til at glæde dig over hønsene.
Du kan få hjælp til siden i hjælpeknappen øverst på siden.
Tryk også på forum-knappen øverst, så kommer du ind i selve forum med de forskellige kategorier. Der finder du også et testrum, hvor der er plads til at fumle rundt  <L <K
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2008, 15:27 »
Hej Brolykke
Godt at se dig igen, tiden går jo hurtigt, og det nye forum finder du hurtigt ud af, bare klø på, eller spørg, vi er her jo endnu ;D ;D ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2008, 15:36 »
Hej Brolykke...

Trist med din veninde - det gør mig ondt. Men det var godt, du kom "forbi" - har faktisk spekuleret på, hvor du blev af  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Brolykke

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Marts , 2008, 15:46 »
Siden jeg sendte min første besked har min Border Terrier siddet og rystet foran skærmen ved at se på Bjarnes kyllingevideo. Hun er fuldstændig vild med de små, sidder med hovedet på skrå og lytter. Det er da også en dejlig kyllingeoptagelse du her har lavet Bjarne. Jeg tror vi kan bruge den som barnepige til hunden! Hun siger ikke en lyd, men lytter.
Mange hilsener Brolykke

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Marts , 2008, 15:47 »
Velkommen tilbage!! <-

Spørg løs hvis du farer vild...

Tænkte på dig forleden, da jeg så dit billede af den maltrakterede skade du havde en gang ;)

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #7 Dato: 23 Marts , 2008, 16:06 »
Velkommen til dig fra mig :)
Det gør mig ondt med din veninde, kondolerer. Livet går videre selvom det følges som det står stille ved sygdom og død.
Du skal bare spørge løs, det er andeledes her end det gamle forum. Prøv at tage en tur i galleriet, det er helt fantastisk i forhold til det gamle, og leksikonet er også ved at give det gamle baghjul.

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
« Svar #8 Dato: 24 Marts , 2008, 21:10 »
Hej Brolykke,

velkommen tilbage :) du har været savnet!

det gør mig ondt at høre at du har mistet din veninde - håber dyrene kan sprede lidt glæde for dig midt i al det triste...

Knus fra Mette
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #9 Dato: 24 Marts , 2008, 23:32 »
Hej Brolykke
Ja velkommen her igen-rigtigt dejligt at se dig :D :D
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Marts , 2008, 06:07 »
Velkommen tilbage Brolykke.

Sikke en trist tid du har haft. Jeg håber det kun går fremad nu  <-
Hilsen Susanne

Offline Brolykke

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 31 Marts , 2008, 11:44 »
Så er der fuld fart på igen. Der er ingen grund til at sidde og trille tommelfingre og få ondt af sig selv, så jeg har i weekenden været til Sundhedsmesse i Kalundborg for PTU som jeg er formand for her i Vestsjælland. Af alle de mange der kom for at få testet blodsukker, BMI, Følesans i fødder osv, var der mange der så dårligere ud end jeg følte mig. Så midt i elendigheden var det jo godt nok.

Når jeg læser om jeres haner der kan være skrappe og stridbare, så undrer det mig at mine to haner, som er søskende og fra MIMI, kan enes så fint som de kan. De tåler hinanden til trods for der kun er 4 damer til deling. Men det kan godt være det ikke holder ved og jeg skal da også have fat i nogle flere danske landhøns.

Helen har fuldstændig ret: Det er et meget flot galleri der er lavet og sjovt at se nye billeder. De tegninger der skulle gøre det ud for de forskellige hønseracer vi havde i det sidste galleri, var ikke til at kende høns ud fra.
Mange hilsener Brolykke