Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: I gang med bier?  (Læst 12787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: I gang med bier?
« Svar #15 Dato: 27 Marts , 2010, 05:48 »
Jeg kan tilslutte mig Ankerine`s mening, har man interesse i bier finder man den nærmeste biavler-forening, de fleste foreninger har en bi-skole for begyndere, hvor der er en masse hjælp og gode råd at hente, som regel kan man der også købe et enkelt bistade med indhold til en rimelig penge.

Jeg ved ikke hvad nye stader koster, men som regel kan man finde et ældre trug-stade (10x12, 12x10 eller LN ) til 500 kr uden bier, i mange bi-skoler har man mulighed for at lave sin egen bi-familie i løbet af sommeren, det er gratis mange steder, men der skal en del udstyr til (rammer, voks, røgpuster, dronningegitre, foderautomater, honningslynge, div. spande, evt. tøj + værktøj) så helt billigt er det ikke.

;D Jeg havde først i 70erne 25 stader i Stauning nær Skjern, da jeg flyttede tilbage til Nordsjælland skulle staderne selvfølgelig med, op på ladet af en gammel Hanomag og afsted gik det til færgen i Nyborg, staderne har NOK ikke været "helt" tætte, i Korsør var vogndækket fyldt med bier  :o :o  Kan tilføje at jeg ikke er på julekort med hverken færgepersonel eller passagere...  ::)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 27 Marts , 2010, 06:25 »
Jeg håber da, at du fik de fleste af bierne incl. deres dronninger med hjem  :D
Tænk at du har boet lige her i nærheden....men vi flyttede nu først til Vestjylland for knap otte år siden, så vi ville nu aldrig have mødt hinanden i Brugsen her.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 27 Marts , 2010, 11:04 »
Bjørn ... nogle gange passer navn og handlinger bare ekstremt godt sammen *gh*
ren Peter Plys stil der  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 27 Marts , 2010, 16:26 »
Ser det for mig...  *g *g
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #19 Dato: 27 Marts , 2010, 18:01 »
Jeg skal bare ALDRIG ud at sejle med dig Bjørn ;) hold da op et syn det må have været :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #20 Dato: 19 Maj , 2010, 21:57 »
Nu er det godtnok ikke i nærheden, men mon ikke de laver noget lignende deroppe nordpå, Johanne
http://favrskov.lokalavisen.dk/adopter-en-bifamilie-/20100519/artikler/705199947/1501
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi