Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: cayuga and??  (Læst 14220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Micher

• Bruger
cayuga and??
« Dato: 17 Marts , 2010, 13:31 »
Har set sådan nogle ænder her til salg på nettet for noget tid siden, og synes de er vildt fascinerende at se på.

Men jeg ved ikke så meget om dem, og det er ret sparsomligt med information når man googler dem.

Er der evt. nogle herinde som kender til dem, måske endda nogen som har dem.

Jeg vil meget gerne vide mere.

Mvh

Michael
Mvh

Michael

Offline dompap

• Passiv bruger
Sv: cayuga and??
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2010, 08:16 »
Hej.
Cayuga-anden stammer oprindelig fra Nordamerika.Lægger godt med æg. Racen er robust og hårdfør og skulle være den "mest stille" . Andrikken vejer 3,6 kg og anden 3,2 kg. Mener jeg har læst at når anden bliver ældre får den hvide pletter i fjerdragten.

Venlig Hilsen
Torben Steffensen

Offline Micher

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Marts , 2010, 08:35 »
Jah så meget har jeg også fået med i forbifarten. men er mere interesseret i folks erfaringer med dem. og hvem der evt. avler dem (herinde fra).
Mvh

Michael

Offline Micher

• Bruger
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2010, 14:31 »
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen som har en smule erfaring med denne and?
Slet ingen som kan hjælpe?
Mvh

Michael

Offline 7800Skive

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Oktober , 2010, 20:31 »
Hej Micher

Nu ved jeg ikke om det stadig er aktuel, men vi har da et par Cayuga ænder til at gå sammen med vores sorte Australorps høns. Så jeg kan fortælle at de er stille, rolige og omgængelige! De elsker at snadre og spiser snegle, orme, biller, frugt, græs, salat og meget mere, samt selvfølgelig helmajs, solsikke og fuldfoder.
Ænderne er til salg, men de er 5-6 år nu!

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #5 Dato: 06 Oktober , 2011, 13:43 »
Hej  :)

Jeg har lige en enkelt ælling af dem her jeg skal af med nu. Hvis du da stadigvæk er interesseret i den slags. Jeg regner med at få flere senere.

bly viol

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06 Oktober , 2011, 22:07 »
hej jeg har dem også . der er ik meget forskel på dem og landænder . de er lige så store . og lige så rolige . går bare og hygger sammen med alle de andre . dem kan du sagtens anskaffe . dem er der ingen ben i at ha. smukke og smager godt  /o

Offline 7800Skive

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 April , 2012, 09:04 »
Vores Cayuga andemor døde desværre sidste år, og nu har andefar været alene siden, men vi kunne godt tænke os en ny mage til ham eller måske et nyt ungt (ande)bestyrer par med mod på tilværelsen :-) Er der nogen der har eller ved besked om nogle der ved???

Mvh. Lars

Offline 7800Skive

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 August , 2012, 13:33 »
Hej

Ja vi har stadig en Cayuga andefar til at gå i ensom majestæt også sammen med nogle sorte Australorps! Vi vil gerne købe en hun, men vi vil også gerne forære ham væk til en godt hjem!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 30 August , 2012, 14:38 »
Der er det at i dagens Danmark er det faktisk ulovligt at hønsefugle går sammen med svømmefugle, og det er p.ga smitterisikoen med fugleinfluenza.

De skal være delt, så de IKKE kan få fysisk kontakt med hinanden.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline EEJ

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 August , 2012, 17:14 »
Man kan købe Cayuga ænder hos Alf Olesen i Herning, der har jeg mine fra.

Offline 7800Skive

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 31 August , 2012, 09:09 »
Jeg vidste godt det ikke var tilrådeligt med svømmefugle sammen med hønsefugle pga. smitterisiko. Men jeg vidste ikke det var direkte ulovligt at have den til at gå på det samme stykke jord.
Nu får den så øksen (eller kommer til Alf i Herning hvis han vil have den) - tak for oplysningen!