Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En missekat der gik hjemmefra - og kom igen..... Eller gjorde den?  (Læst 11639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Ankerine.

Du må godt låne et par af vores, hvis du tvivler på hvad jeg fortæller. Og der er ikke snydt ved kastrationen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Næh, tak ;). Jeg husker godt da de var fertile. Har i øvrigt også haft en avlshan, siameser, der aldrig nåede til at strinte andre steder end i kattebakken. Pragtfuldt. Måske er det noget racemæssigt? Siamesere er ellers kendt som superstrintere og bliver af samme årsag altid kastreret....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Mine er alle af 'Europæisk race' som nogle så flot betegner det vi andre kalder gadekryds. Så problemet er næppe racebestemt her.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Hmmmm. Underligt. Hvornår strinter de - og er det bestemte steder? Lugter de stadig af hankat? Min veninde har en kastrat, der "strinter igen" når naboens hankat markerer op ad hendes terrassedør. Ellers ikke. Hun har nu bedt naboen om at få kastreret kræet eller holde den hjemme. Men det er jo ikke nemt med katte ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
MIne to kastrater strinter begge to for at markere udenfor, men så vidt jeg kan lugte, er der ikke den karakteristiske hankatteurinlugt, det hænder også af og til, at grækeren står i strintepositur med den der pulsende/dirrende bagdel indendørs, men uden der kommer noget, især når han gerne vil ud og står og venter på, at jeg kan snøvle mig sammen til at få lukket døren op.
Hvis katte tisser indenfor, kan det være en god idé med feliway, en kat vil aldrig tisse/strinte, der hvor den kan lugte feliway.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Hmmmm. Underligt. Hvornår strinter de - og er det bestemte steder? Lugter de stadig af hankat? Min veninde har en kastrat, der "strinter igen" når naboens hankat markerer op ad hendes terrassedør. Ellers ikke. Hun har nu bedt naboen om at få kastreret kræet eller holde den hjemme. Men det er jo ikke nemt med katte ::).

De strinter ofte og overalt. Og ja - de stinker stadig af hankat. Så en hankat der har mistet kuglerne kan stadig både strinte og lugte.
Mvh
Erik Andersen

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
SHHHHHHHH

Er glad, eller måske er glad ikke lige ordet, for at høre om jeres oplvelser... MEN lad os liiiige blive enige om at både Kira´s og Julius´s strintedage er et overstået kapitel efter i går  ;D

Fik forresten også en forklaring på Kira´s manglende killinger ( eller har ikke ligefrem savnet hun skulle få dem ;))
Hun var fuldstændig *forkert* indeni... Hun havde hvad hun skulle have, det sad bare enten forkert, eller manglede forbindelse, og *noget* var vokset fast på *andet*...
Hun er også den der er mest medtager af den her omgang, er tydeligt hun stadig er øm, og hun har holdt weekend inden under en bogreol...  :'(
Og er altså LIDT stolt af mine pilfingrede unger! 3 og ligeblevet 6, de har sgu LYTTET og ladet misserne være i fred /o Selvom de 2 *killinger* egentlig er deres Og de har været meget optaget af det her dyrlæge/hall'j, hende paa 6, har brugt mange timer den sidste uge, med at forklarer kattene de ikke skulle v;re bange, de skulle bare vaccineres, og det var hun ogsaa blevet lige i bagdelen  ;D Hun undlod dog at fortælle at hun kvitterede med at sparke lægen over skinnebenet ::)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lone

• Bruger
Kastrerede hankatte og (steriliserede) hunkatte kan sagtens strinte, taler af erfaring for vel en 30 år siden: En ældre, enlig kastrat fik 'selskab' af en hittet hunkilling, men brød sig absolut ikke om konkurrenter til madskål og territorie. Så han begyndte at strinte.. Da hunkillingen blev til hunkat (steriliseret, iøvrigt) tog hun ved lære (hun ville jo også forsvare det, hun mente var hendes område!) og strintede også. Det var inden Feliway var opfundet, og problemet blev først løst, da hankatten døde af naturlige årsager, og hunkatten af mindre naturlige.. ::) Så jeg vil mene, at strinteri er lige så smitsomt som fjerspisning hos høns. Men at Feliway kan dulme nerverne på katte, når der f.eks. kommer ny kat i flokken.
Jeg havde på et tidspunkt en siddende i en stikkontakt, da en af kastraterne her virkede meget irriteret over et par nyankomne killinger. Den virkede sådan set også, men det gjorde det mindst lige så meget, da vi opdagede, han havde en irriteret blære, kom på specialfoder, og nu er blevet en dejlig tilfreds kat, der går og traller dagen lang af velvære.. Man kunne fristes til at tro, han har fået fjedre i trædepuderne, og Feliway'en er ellers kørt tør for længe siden.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)