Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utøj...hvad med rengøring af huset?  (Læst 5012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Utøj...hvad med rengøring af huset?
« Dato: 13 Februar , 2010, 23:48 »
Jamen, jeg var jo så utålmodig, at jeg ikke kunne vente med at få mine nye høns hjem, selv om jeg fik at vide at de havde lus ::) Dumt, dumt, dumt, ja jeg ved det! ::) De havde fået en behandling inden jeg fik dem hjem, og jeg har så behandlet dem alle 2 gange med chok-spray med en uges mellemrum, senest i dag.

Måske et lidt dumt spørgsmål, men skal jeg gøre noget ved hønsehuset? Og hvis ja, hvad? *r

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Utøj...hvad med rengøring af huset?
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2010, 23:51 »
Jeg tror jeg ville vente og se om ikke du har fået has på utøjet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Februar , 2010, 00:00 »
Da jeg sprøjtede hanen bagi, kunne jeg se en klump æg sidde ved roden af en af fjerene...  :-\ Jeg tror ihvertfald det var æg...  /d Og det er på trods af at ALLE, lusebefængte som ikke-lusebefængte, fik en behandling...

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Februar , 2010, 07:46 »
Da jeg sprøjtede hanen bagi, kunne jeg se en klump æg sidde ved roden af en af fjerene...  :-\ Jeg tror ihvertfald det var æg...  /d Og det er på trods af at ALLE, lusebefængte som ikke-lusebefængte, fik en behandling...

De æg bliver siddende selvom de er døde, og jeg ved nogle fjerner dem hvis de kan eller venter og ser om de forsvinder efter fældning.

frida

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14 Februar , 2010, 11:45 »
Hej. Mht. til huset ville jeg bruge en flammekaster til lige at svide overfladen på siddepinde, sprækker osv. Pas på ikke at brænde huset af ;)

frida

• Gæst
« Svar #5 Dato: 14 Februar , 2010, 11:58 »
 *g En flammekaster er måske lige voldsom nok. Jeg mener selvfølgelig en gasbrænder :D Altså sådan en man bruger til at svide ukrudt af med 8)

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Februar , 2010, 14:41 »
ha ha Frida.....overdrivelse fremmer forståelsen er der nogen der siger  <H <H <H <:
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline KEW

• Bruger
« Svar #7 Dato: 14 Februar , 2010, 15:13 »
som der står i artikler om utøj.
så må sprøjtning med chok-spray i huset være fint men ellers vask med rodalon og evt noget med noget kalk
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #8 Dato: 14 Februar , 2010, 16:23 »
Jeg plejer at vaske hele huset ned i brun sæbe, når det er tørt, giver jeg det en røvfuld kalk, for derefter at sprøjte med chok i alle revnerne.. Men jeg må også indrømme, at jeg ikke ville gøre det nu, altså på denne årstid.. hellere vente til vi fik plusgrader. nej så hellere holde øje med det, og give chock i 2 uger endnu.. så du er sikker på æggende er døde..
og en anden gang.. karantæne karantæne og karantæne.. det kan altså bedst betale sig..

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Februar , 2010, 20:54 »
Tak for svar :)

@Nielsen: Det er jeg super glad for at høre, for så er det sikkert de samme æg, som jeg så første gang. De sad nemlig på samme sted på hanen, og jeg tænkte faktisk om det mon var de samme...

@Frida: Flammekastere skal jeg nok holde mig fra, det lover jeg! ;D Men ja, en tur med ukrudtsbrænderen var måske en idé...tror bare ikke jeg tør, hehe...

@Pylle Pylle: De har været i karantæne i mit ekstra hønsehus i ca 11 dage, men jeg har bare behandlet alle alligevel, for en sikkerheds skyld. Da jeg så de æg på hanen i dag, troede jeg så bare, at de havde dem stadig, og ville derfor give hønsehuset en behandling også :)