Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rådyr i haven  (Læst 3645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Rådyr i haven
« Svar #30 Dato: 08 Februar , 2010, 18:24 »
WOW! fløj afsted med en høne...altså de er effektive  :o

Mikkel, tjek om det kan ha' været en glente... Jeg ved ikke hvor sikker du er på musvågen, men jeg har i hvert fald erfaringer med rovfugle der med garanti hverken har været ugler eller høge...

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 08 Februar , 2010, 18:39 »
Altså jeg har ikke set den slå ned på dværghønsene, men jeg har været derude og så er der højest gået 10 min, så har siddet inde i hønsegården, som har været lukket og spist af en død høne, som ikke var svag i forvejen, så ergo må den jo være morderen? De forskellige musvåger kan vel også tilpasse sig miljøet ligesom så mange andre dyr kan.
Jeg ved at det ikke er en glente. Et landbarn som mig kan somregel se forskel på musvåger, tårnfalke, spurvehøge, blå kærhøg og duehøg når vi er omkring de 10. Det kan os der bor herude ihvertfald, så jeg er sikker på det var en musvåge :) hvis jeg var Marianne, så ville jeg overveje at splitte tråden op nu :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

GKV

• Gæst
« Svar #32 Dato: 08 Februar , 2010, 18:45 »
Jamen jeg kan godt vende bøtten om igen. Samme sted havde vi en forfærdelig masse rådyr, også i vores have, hvor de raserede alt. Det var ikke muligt at have roser eller grøntsager i fred. De medbragte også en masse skovflåt, så selvom de er dejlige at se på, er det ikke lutter idyl.Så på et tispunkt gik noget af hyggen faktisk af.

Vi havde da også et rålam som helt til den blev voksen levede sammen med hestene og troligt kom og fik sin flaske, det var en stor oplevelse.

Når vi gik tur i skoven, gik hun til tider efter os og efter vi flyttede fortalt den nye ejer, at hun havde fået sine kid i marken.

VH Gunni.

karina dj

• Gæst
« Svar #33 Dato: 08 Februar , 2010, 19:20 »
SÅDAN Mikkel! Jeg vidste der var krummer i dig  /o

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 09 Februar , 2010, 21:43 »
jeg syntes det er rigtigt træls med rådyr i haven >:( der æder mine jordbær o.s.v., mens jeg er ved at sy og kigger ud, hvem står og æder min fine busk, det går ikke selvom, jeg kigger på det, jeg ville have forsvoret det, ;) synd at det var så sulten, hvem bar en balle hø ud, ak det kan gå¨tilbage for enhver. stakkels rådyr, men til sommer, skal det bare ikke være her  :D.
mvh randi n

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 10 Februar , 2010, 04:49 »
Ja, Randi, du har også et stort hjerte for dyr i nød *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 11 Februar , 2010, 18:11 »
Mikkel en glente har en splis i deres haler altså en V hale. og den er noget større end en musvåge.

Marianne pas på hvis du har træer, så kan rådyrerne godt finde på at feje dem og dit træ kan risikerer at gå ud  /d
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 11 Februar , 2010, 19:17 »
Kate, ja det har de, og derfor ved jeg også at vi ikke har dem her. Ihvertfald ikke som faste ;).. De små rovfugle har jeg intet imod (tårnfalk, spurvehøg og blå kærhøg) ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.