Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Krisehjælp i drivhuset!  (Læst 3068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Krisehjælp i drivhuset!
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2010, 21:47 »
Skønne billeder Susanne. Og da ingen tvivl om at de nyder det.

Som spurgt ovenfor. Har du overvejet at lade dem overnatte i drivhuset på nætter hvor der ikke er for hård frost?
Mvh
Erik Andersen

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2010, 22:07 »
Har du overvejet at lade dem overnatte i drivhuset på nætter hvor der ikke er for hård frost?

Nej, det har jeg faktsik ikke. Hmmm....måske er det ikke så tosset en ide! Det er jo nemt at flytte redekasserne over (to transportkasser til katte - de gider ikke de nye, fine, jeg har snedkereret og sat op på væggen alligevel)

Og så vil æglægningen ikke være noget problem.

Og så kunne de jo får nogle dage i træk i noget jord.

(Jeg bemærkede også idag at deres negle er ret lange - de trænger til at skrabe, gør de!)

Tak for ideen, Pilegården, jeg tror sørme jeg gør det!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 07 Februar , 2010, 06:56 »
Hvor er det dejligt at se, Susanne  /o Uden at det skal misforstås, vil jeg ikke kalde dine høns forkælede, for du er jo bare hende, der som den naturligste ting, sørger for, at dine høns får deres behov dækket - respekt!
Noget helt andet er, at de sagtens kan være i hønsehuset også om natten. Mine bobwhitevagtler har boet i drivhuset hele vinteren, og de ser ud til at have det fint. Sikke et fint gennemgødet drivhus du ville få, og uden alt for meget krible krable eller ukrudt  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #18 Dato: 07 Februar , 2010, 09:44 »
Hold da op hvor nogle dejlige billeder, man kan virkelig se dine høns nyder en tur i drivhuset  /o
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 Februar , 2010, 09:58 »
Fantastisk billede, det sidste...
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

GKV

• Gæst
« Svar #20 Dato: 07 Februar , 2010, 10:08 »
Hvor de dog hygger sig og jeg siger som Marianne W. der bliver ikke meget kryb eller ukrudt tilbage der.

VH Gunni.

Susanne

• Gæst
« Svar #21 Dato: 07 Februar , 2010, 10:47 »
Tak for dejlige kommentarer.  :D

Jeg har tænkt lidt videre mht at lade hønsene bo i drivhuset i en lidt længere periode.

Der er jo ingen siddepinde - og jeg tænker det er synd at lade dem ovenatte på gulvet eller jorden.

Så....ved ikke rigtigt  ???

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Februar , 2010, 10:54 »
susanne, da jeg fik dværghøne med kyllinger med, boede de i drivhuset, til vi havde bygget et hus, de havde en god kasse at bo i, du skal bare vide DET SVINER, alt skulle vaskes af bagefter, MEN hønsene nød det, hvad gør en 1/2 dags arbejde så. knus rani

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #23 Dato: 07 Februar , 2010, 11:00 »
Hej Susanne,
jeg har NYDT din fortælling om transport til og fra drivhus og billederne!! ikke at forglemme!! TAK  /o

jeg ved ikke om du har en bænk af en eller anden art? jeg har en gammel gren/stamme fra et blommetræ og en gammel bænk i min hønsegård - måske du kan bruge ideen til dine forhold...
eller juletræet?.... hvis man fjerner grenene på den ene side og har et "halvt træ" - lægger det på jorden - så kan de jo sidde på stammen og er lidt hævet over jordoverfladen... skal nok have en støtte i dentynde enden... bare en ide :)

jeg synes dine høns har det kanon!! de må lægge nogle skønne æg :)

mange hilsner
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #24 Dato: 07 Februar , 2010, 17:41 »
Eller nogle trækasser? De kan sagtens sidde på kanten af dem, i en periode, det gør mine indimellem hvis de kan slippe afsted med det :D

Susanne

• Gæst
« Svar #25 Dato: 07 Februar , 2010, 18:06 »
Ja, det behøver vist ikke at være det store problem!

Og drivhuset blir alligevel vasket med børste og brun sæbe før der skal bo tamatplanter derinde!

Det var da på tide, at jeg fik øjnene op for en oplagt hjælpeforanstaltning, der hele tiden har været lige for næsen af mig!

Tak for hjælpen til det  /o