Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bwana Bwana store kriger ....  (Læst 5084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Bwana Bwana store kriger ....
« Dato: 02 Februar , 2010, 11:58 »
Som en lille hjælp til forståelse af følgende , bygger tanken på hedengang tid var det en krigers ret at plyndre og voldtage ...

Som nævnt andetsteds skulle jeg have Mortends hane på otium hos mig , fra i søndags. Så jeg trillede ud til Mortends og familie , fik en masse hønsesnak over en kop kaffe. Ind i bagagerummet med hanen og 30 rugeæg til køleskabsrugeren. Vel hjemkommet skulle han sammenføres med Helle hellevad og de 3 kochin kyllinger , ud af kassen kom han , så og besteg straks Helle : kvååldtægt kvåårk kvååldtægt - de 3 kochiner glode i vild bestyrtelse over Bwana Bwana store kriger - kiggede på hinanden og blev enige om : hvis vi nu spæææner ned i fjerneste hjørner , gemmer hovedet ind i vinklen og ned i gulvet - så ser han os garanteret ikke !!! Som tænkt - så løbet i "sikkerhed".  Vel færdig med bestigelsen af Helle , ranker Bwana Bwana sig og udstyder det vildeste g a l - spankulerer ned til de tre kochiner der står med halen højt i sky og hovedet gemt på bedste strudse maner. Bwana Bwana fremkommer med det blideste lille gåååeek : kom bare mine små venner , store kriger vil passe på jer ....
Her 2 dage senere er alt fred og idyl blandt de 4 - og har hele tiden været det.  Det er altså sjovt at have fjerkræ  <H

dunhjernest
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Bwana Bwana store kriger ....
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2010, 12:03 »
Fin fortælling - godt Bwana Bwana lod de små være.  ;D *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2010, 12:08 »
En sand gentleman, der er de svages beskytter  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2010, 12:24 »
 <A Hmmmmn, mon ikke han er en ScoreKaj med en PLAN?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2010, 12:27 »
Høns er pragtfulde /o /o

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2010, 12:34 »
Dejlig historie og med overskriften kom jeg til at tænke på Gnags sangen - safari  ;D

"Bwana Bwana, store kriger, han har lagt sine våben Sidder under sit moskitonet med teltdøren åben".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2010, 12:37 »
Dejligt at høre at han har det godt! - jeg tænkte nok at genforeningen med Helle Hellevad ville glæde ham...   ;)

Hvordan har hans bentøj det? og sårene?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

hoejberg

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2010, 13:35 »
Elsker fortællinger ;)

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 02 Februar , 2010, 14:54 »
@mortends : hans ben får olie og aloe vera ( sanne siger jo det virker på mangt og meget ) , og jeg har ikke set ham trykke sig mod gulvet / ligge henslængt endnu - så han virker rimelig okay - en sprinter bliver han nok ikke igen  ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #9 Dato: 02 Februar , 2010, 16:52 »
@mortends : hans ben får olie og aloe vera ( sanne siger jo det virker på mangt og meget ) , og jeg har ikke set ham trykke sig mod gulvet / ligge henslængt endnu - så han virker rimelig okay - en sprinter bliver han nok ikke igen  ;D

Det er godt at høre! Selvom han aldrig har været en sprinter her hos mig. Hvis man kan bedømme alderen ud fra sporernes længde er han jo en aldrende herre - så er det helt ok ikke at være den hurtigste i flokken...   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.