Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Krumme tæer [Opdateret med billeder]  (Læst 16003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Krumme tæer [Opdateret med billeder]
« Svar #15 Dato: 15 Februar , 2010, 15:45 »
Vi har en høne, der har sådanne tæer. Hun lå i et æg, der klækkede to dage efter de andre..... Var lille og skulle hjælpes med både at drikke og spise. Efter nogle dage var hun dog at finde midt i madtruget, hvor hun tog for sig. Derfor ingen aflivning dengang. Nu falder det os ikke ind. Hun er nærmest perfekt på alle andre områder - og hun klarer sig fint i flokken. Hvis hun får kyllinger med krumme tæer, så vil jeg afslutte linien, men jeg tror det er vores skyld (og rugemaskinens). Så lige nu har hun en fremtid - og hun kan jo altid lægge æg  :).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #16 Dato: 16 Februar , 2010, 16:29 »
Hej

Jeg har ruget 10 kyllinger ud efter nogle tyske dyr og der var 2 som fik krummetæer og den en del mere en Nielsen billeder, jeg så det først da jeg skulle sætte ringe på dem, de blev begge afliver da det var haner  og de skulle ikke bruges i avlen.

De klare sig eller fint nok og har gået på spåner siden føslen, så hvad det er kommet fra vides ikke, men måske et det arveligt.

Tommy

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Februar , 2010, 20:17 »
Det ville være rigtigt rart at finde ud af om det er arveligt eller ikke.

Jeg har fået at vide fra en matas chef at de ikke længere fører mangannitrat.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #18 Dato: 16 Februar , 2010, 20:39 »
De tæer minder meget om et par kyllingers tæer jeg havde for nogle år siden. Dengang havde det været meget varmt og umulig at styre rugetemperaturen i min lille rugemaskine,og det gav jeg skylden og måske varmelampen havde været for tæt på sandet, så det blev for varmt
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #19 Dato: 16 Februar , 2010, 22:03 »
Hej

Jeg har før haft det på en hel flok og de gik på sand og det gav jeg så skylden for, siden har jeg ikke brugt sand.

Det er muligt at det kan være rugningen, for alle mine kyllinger er klækket et døgn før de skulle, selv om jeg ikke har rørt ved termostaten i flere år, så jeg vil da tjekke de kyllinger jeg har gående om dr skulle være nogle med krumme tæer.

Tommy 

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 17 Februar , 2010, 10:16 »
Det er ihvertfald sidste gang jeg har brugt sand, men de kom også en dag for tidligt så måske endda en kombination af begge ting.

Jeg har blandede æg i rugeren af serama og 4 araucana æg, med en smule lavere temperatur end sidste gang.

Jeg ved man i UK nogle steder er meget brugere af spagnum som underlag, nogen der kender til det ?

GKV

• Gæst
« Svar #21 Dato: 17 Februar , 2010, 10:39 »
Jeg har nu lavet 5 hold kyllinger uden at der har været problemer med ben eller tæer. Jeg bruger easy strø som underlag, men har overvejet at efterligne disse måtter som underlag, for jeg kan da godt se, at det kan være lidt besværligt de første dage at holde styr på benene.

http://www.motygido.co.uk/eggs.htm

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #22 Dato: 20 Februar , 2010, 11:48 »
Efter at jeg læste denne tråd, har jeg tænkt meget over, hvordan man kunne løse dette her med, at kyllingerne skrider ud, uden at bruge sand som underlag.

OK, Jeg har taget sådan en grøn plastikdørmåtte og delt den i to. Der er jo dybt ned imellem de der dupper, men jeg har fyldt godt op med easystrø. Det virker fremragende, kyllingerne har fodfæste med det samme, der bliver ikke for varmt og hvis de nipper til strøelsen er det ikke farligt for små mavser.

VH Gunni.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 20 Februar , 2010, 14:41 »
Jeg vil ihvertfald ikke bruge hverken sand, eller avis som underlag igen. Det blive noget andet såsom spåner eller andet lign materiale