Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dyremishandling  (Læst 3886 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Dyremishandling
« Svar #30 Dato: 03 Februar , 2010, 09:30 »
Jeg laver skam maoynaise selv ( her mangler en englesmiley) ;D

VH Gunni.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #31 Dato: 03 Februar , 2010, 09:39 »

..også jeg  /o

Når man som os har æg fra egne høns, vil det da være en skam ikke at lave mayonaisen selv.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 03 Februar , 2010, 09:57 »
Ja, det er nok ikke let, for Danmark eksporterer også tonsvis af disse produkter og der er rigtig mange penge i det. Så ingen politikkere er vel interesseret i det. Og hvis reglerne blive strammet yderligere, så rykker produktionen bare ud af landet og østpå..

Og fordi vi har æg og kød til eget behov gør os vel ikke til hellige........... det er sgu ligesom når min gamle ryger far fortæller mig hvor hellig jeg er bare fordi jeg ikke ryger og mener det er en skadelig, dyr og usund hobby.

Men vi kan som forbruger prøve at undgå de produkter.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
« Svar #33 Dato: 03 Februar , 2010, 10:04 »
Som verden er skruet sammen, kommer man det ikke til livs. Indslaget på youtube viser jo tydeligt, at det er falsk reklame der bliver vist. Det er så øøøøndigt ude på landet med sol, sommer, glade høns, kønne bindingsværksbygninger o.s.v., men virkeligheden er en anden.  DET skulle være forbudt, for det spiller jo helt bevidst på folks romantiske sjæl.

Billigt trick at bruge den der med gen...et eller andet, bare for, at der skal være et mærke der skal indikere, at dette fjerkræ skulle være bedre end alt andet - Føj.

Vi må se det i øjnene at uanset, hvor hårdt vi prøver, vil vi bare en lille smule støtte industrien, ellers kan vi slet ikke tage en hyggedag og gå på Mc Donalds e.lign. Ikke noget med færdiglavet leverpostej, cremepulvere, færdigbagværk, you name it, vi er fanget i fælden.

Jeg kan jo prøve at sige til min gode slagter, med den lækre hjemmelavede leverpostej at, hvis ikke han bruger, i det mindste økoæg vil JEG ikke købe hans postej, tror faktisk han vil være ligeglad, de to postejer på en måned bliver han ikke fed af.

VH Gunni.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #34 Dato: 03 Februar , 2010, 10:41 »
I forhold til at der er æg fra industrien i de andre fødevarer vi køber, så synes jeg det er godt gået, hvis der er nogen der bare i det mindste vil STARTE med at droppe burhønseæggene. :)

Jeg tror det er for overvældende for en uoplyst bruger, at begynde at droppe ALT, det er lidt ligesom at gå på kur, og fra den ene dag til den anden, droppe ALT sukker, fedt osv. Det holder ikke så længe, for de fleste mennesker :)

Offline Fru Hansen

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 03 Februar , 2010, 23:00 »
Når man køber økologisk er der jo ikke burhønse æg i produkterne :)
Hilsen Mette og Tine (mor og datter)
1,4 dværgwyandotter. 1,3,2 silke. 1,4 araucanaer. 1,3 legbar orpington. 0,1 houdan 0,4 isabrown. 0,2 new hampsire. 1.0 maran. 1,6 bl. 1,4 moskusænder. 1,7 geder. 1,1 lama. 2,6 heste(pinto, islænder, palomino). 2,0 katte. 0,1 hund.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #36 Dato: 04 Februar , 2010, 07:03 »
Enig, Mette, og endnu en god grund til at købe det, hvis man kan. Når jeg skrev, som jeg gjorde, var det fordi, at man nemt kan glemme, i hvor mange sammenhænge æg forekommer  :D
Og selv om jeg langt hen ad vejen vælger økologisk, kan jeg også nemt komme til at købe en pakke chocolate chip cookies, og de er ikke økologiske. Så jeg skal ikke pudse min glorie i denne sammenhæng.
« Senest Redigeret: 04 Februar , 2010, 07:05 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #37 Dato: 04 Februar , 2010, 13:04 »
Når jeg skrev, som jeg gjorde, var det fordi, at man nemt kan glemme, i hvor mange sammenhænge æg forekommer  :D

Oplysning er virkelig også vejen frem!  /o Og bare det at man er bevidst om hvad man egentlig køber og derved støtter, har da for længst fået mig til at overveje nogle køb, når man står deude i butikkerne :)