Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det "grønne" blad  (Læst 6128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Det "grønne" blad
« Svar #30 Dato: 06 Marts , 2010, 22:42 »
Nu sidder jeg jo og spekulere i det med udstilling til efteråret..håber der kommer nogle dyr i foråret som jeg kan få ringet..
Jeg er medlem af DFfR..men skal jeg så ikke også være medlem af en lokal fjerkræforening..? nu hører jeg jo med til region Nordjylland..men vil da meget hellere være i Viborg  foreningen,,kan se det koster 100 kr om året..må man selv bestemme hvad for forening man vælger her?
Hvis jeg ikke er medlem kan jeg vel ikke få vaccineret mine dyr el. hvad?
Så vidt jeg kan se, kan det godt blive en dyr affære at udstille dyr..men er nok mere bekymret for om jeg kan finde ud af alle de regler og ting man skal ha styr på inden en udstilling..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 06 Marts , 2010, 23:17 »
Det er slet ikke så svært.
Som medlem af DFFR kan man udstille på landsudstillingen og alle de lokale klubudstillinger, hvor man reklamerer med, at de er åbne for alle DFFR medlemmer.
Man kan melde sig ind i den lokalklub man finder bedst - måske skulle man vælge den der ligger nærmest, så har man heller ikke så langt, når man deltager i klubbens arrangementer, møder, hønseture og meget andet bl.a. vaccination af dyr om efteråret. Alle klubber har en eller flere dage, hvor man vaccinerer. De enkelte medlemmer kommer med de dyr, de vil have vaccineret. Der er kun krav om at dyr til udstilling skal være vaccineret og da man får en attest med ringnumre på de dyr der bliver vaccineret, så har man styr på det. Andre vaccinerer hele deres hønsegård, så er de sikker på de kan vælge frit, når udstillingstiden kommer. Nogle klubebr laver også deres vaccinationsdag sådan, at man kører rundt til de enkelte medlemmer, hvis de har et vist antal dyr, de vil have vaccineret.
I DK må man gerne have vaccinerede og ikke vaccinerede dyr gående sammen, da den vaccine vi bruger ikke kan "smitte". Den man bruger bl.a. i Tyskland kan smitte fra vaccinerede dyr til ikke vaccinerede og kan danne vildstammer og derved give udbrud - siger man.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 07 Marts , 2010, 19:58 »
Ja der er frit valg på alle hylder med hensyn til medlemsskab i en klub, eller flere klubber. Mange er medlemmer i flere, deriblandt også i specialklubberne.

Jeg er f.eks medlem i DFfR, Sydhavsøernes Fjerkræ Klub, Orpington Klubben og Brahma Klubben  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 17 December , 2010, 17:06 »
det undrer mig også meget at det kun er fra 50 års fødselsdag man må fejres i bladet! så hvis nogen undrer sig over at man aldrig oplever 30 og 40 års fødselsdag i bladet, så er det derfor ;) og ikke fordi at dffr er gamle mænd i nye biler ;)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #34 Dato: 17 December , 2010, 17:14 »
Det undrer mig, at der i det hele taget er fødselsdagsfejringer i bladet. Det har altså lidt en em af Giro 413 over sig...
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #35 Dato: 17 December , 2010, 17:25 »
Alle runde fødselsdage må da gerne fejres  i "Det Grønne Blad" det er da bare om at sende ind.....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 17 December , 2010, 19:32 »
iflg. vores formand i struer , har han fået af vide på kontoret/littau at det kun er fra 50 år, og det er ikke særlig "moderne" syntes jeg ikke

Jeg syntes det er rart at kunne følge med i når fjerkræfolket runder skarpe hjørner /o

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #37 Dato: 17 December , 2010, 22:24 »
Hvornår fylder du 30 Thomas..... ;D ::) ;D :D ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 18 December , 2010, 08:30 »
imorgen, og blev lidt chokket over at de ikke måtte skrive noget til det grønne blad ;)

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 18 December , 2010, 08:43 »

Nu er 30 vel ikke et rigtig skarp hjørne, men et signal om at puberteten er ved at være overstået og at man er på vej ind i de voksnes rækker. ;D

Stort tillykke med fødselsdagenh i morgen.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #40 Dato: 18 December , 2010, 08:47 »
Nu er 30 vel ikke et rigtig skarp hjørne, men et signal om at puberteten er ved at være overstået og at man er på vej ind i de voksnes rækker. ;D
*g *f...sandt nok

Stort tillykke med de 30 år Thomas  <I
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 18 December , 2010, 08:47 »
syntes det er MEGET skarpt hjørne! ::)

tak ;)

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 18 December , 2010, 08:50 »
UHA der er vel ikke peber i udsigt? ;D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 18 December , 2010, 08:54 »
jo, jeg skal først giftes til august! bare det var salt de ville smide med, det er jeg nemlig løbet tør for ::)

Susanne

• Gæst
« Svar #44 Dato: 18 December , 2010, 08:56 »
syntes det er MEGET skarpt hjørne! ::)

tak ;)

Hehe! Min mor på 83 sagde for nylig til mig (da jeg beklagede mig over af og til at føle mig lidt halvgammel) : "SKAM DIG"!

Tillykke med dagen - håber du vænner dig til udsigten rundt om "hjørnet"  :D

(- og genial ide med saltet - hehe! )