Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den unge Günthers lidelser  (Læst 10436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Den unge Günthers lidelser
« Svar #15 Dato: 13 Januar , 2010, 17:36 »
*k til alle de faldne haner!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #16 Dato: 15 Januar , 2010, 09:32 »
Hmm - interessant!

Min hane har nøjagtig samme symptomer som din - dog har han ikke været så skidt at han lå på siden, men han er ikke glad for at stå på sine ben. Jeg har taget den beslutning at jeg bruger de næste halvanden måned til at teste hans befrugtning og hvis den ikke er god nok, så må han skiftes ud  :-[

Men jeg krydser stadig fingre for at han bliver bedre, jeg finder ham da også stående ind i mellem...

SÅ! nu fandt jeg (heldigvis og desværre!) ud af hvad der var galt med min stakkels hane der ikke vil stå....

Og jeg har SÅ dårlig samvittighed!

Her til morgen da jeg kom ud i hønsehuset sad han stadig på pinden og skulle til at flyve ned og hold da fast hvor han nærmest FALDT ned med et ordentligt BUMP!!!

Mine siddepinde sidder simpelthen for højt til de tunge dyr. Det gør selvfølgelig ondt på ham at ramme gulvet med sådan et drøn. Nu vil jeg rive lortet ned og sætte det op noget længere nede her i weekenden. Stakkels hane - jeg håber ikke at han har brækket benene.   :'(
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 15 Januar , 2010, 10:54 »
Morten, det var da super godt du fandt ud af det! Og jeg kender alt til det med den dårlige samvittighed. Men men men "af skade bliver man klog, men sjældent rig"  ;)
Tænk at hanen alligevel har haft så stærkt et "ønske" om at sidde på pind at han bliver ved med at gøre det, selvom han tilsyneladende slår sig halvt fordærvet når han skal ned. Kloge er de jo ikke de kære hønsebasser  ::)

Günther har været sammen med sine damer i to dage i dagtimerne, natten har han tilbragt i laden, så vi er sikre på han ikke bliver yderligere udfordret af kulden... Han er stadig ikke 100% sig selv, men jeg føler mig nu overbevist om at det nok skal komme. Puha, sikke en forskrækkelse!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #18 Dato: 15 Januar , 2010, 11:20 »
Tanja@ Når det er en form for "overanstrengelse" ved for hård landing fra siddepinden, vil der jo nok gå nogle dage inden det går over - ligesom med mennesker.

Hvis ellers forkølelsen er under kontrol mv vil der forhåbentligt ikke gå længe inden han er på benene ;) igen. Bare underligt at førkølelse og bensvigt kom samtidig. Men måske noget med forringet immunforsvar.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #19 Dato: 17 Januar , 2010, 17:03 »
SÅ! nu fandt jeg (heldigvis og desværre!) ud af hvad der var galt med min stakkels hane der ikke vil stå....

Og jeg har SÅ dårlig samvittighed!

Her til morgen da jeg kom ud i hønsehuset sad han stadig på pinden og skulle til at flyve ned og hold da fast hvor han nærmest FALDT ned med et ordentligt BUMP!!!

Mine siddepinde sidder simpelthen for højt til de tunge dyr. Det gør selvfølgelig ondt på ham at ramme gulvet med sådan et drøn. Nu vil jeg rive lortet ned og sætte det op noget længere nede her i weekenden. Stakkels hane - jeg håber ikke at han har brækket benene.   :'(

Og så fik jeg lavet fuldstændig om i det store gamle hønsehus - siddepindene sidder nu meget lavere end før og samtidig fik jeg ombygget nogle køkkenskabe til "redekassebord" og kyllingemor - superdejligt når man når SÅ meget på en søndag!

Nu håber jeg bare at hansemand ikke får varige men... men positivt er det da at jeg så ham træde en af hønerne mens jeg arbejdede i huset!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #20 Dato: 18 Januar , 2010, 20:15 »
Manden min har også være ude at sidde-pinde-snedkerere i weekenden. Jeg ved nu ikke om de sad for højt, men to af orperne vil ikke op, så hvis vi både kunne forebygge nødladninger  !sj og høns på gulvet så ville alt jo være idyl i hønsehuset.
Günther er nu tilbage i vanlig stil og har det godt! Indeeeeed a happy ending! Heldigvis...  :o
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #21 Dato: 18 Januar , 2010, 21:08 »
Så godt for Günther - og for dig.  /o
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 Januar , 2010, 23:15 »
Hurra for Günthers helbredelse - så er der lige Werther; men det er jo nok for sent at rydde ud i hans lidelser.  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #23 Dato: 19 Januar , 2010, 21:22 »
Hurra for Günthers helbredelse - så er der lige Werther; men det er jo nok for sent at rydde ud i hans lidelser.  ;D
<H <H  <H <H
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk