Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugeæg fra Tyskland  (Læst 4865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

• Bruger
Rugeæg fra Tyskland
« Dato: 10 Januar , 2010, 22:04 »
Ved ikke om der er nogen der kender nedenstående hjemmeside, men jeg fik sendt rugeæg derfra i maj 2009. Det er nok en mindre avler, men det gik super med at få æggene tilsendt og alle 10 var befrugtede.

Kan se at de vist bygger om og ikke sælger æg det næste stykke tid. De har også fjernet prislisten. Men jeg synes det er fire ret interessante racer de sælger æg fra, og at linket er værd at gemme.

www.pematise.de
Mvh

Claus

Offline Kaffka

• Bruger
Sv: Rugeæg fra Tyskland
« Svar #1 Dato: 11 Januar , 2010, 21:55 »
Jamen, som jeg skriver, så har jeg fået tilsendt rugeæg fra denne avler en gang, så jeg mangler sådan set ikke noget. Det var kobberfarvet maran æg - dem jeg har nu, og er meget glad for.

Det var bare for at give linket videre hvis nogen skulle være interesseret.
Mvh

Claus

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #2 Dato: 27 December , 2012, 13:02 »
Nogen der kan andbefale et sted i Tyskland til at købe rugeæg ?
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 December , 2012, 17:07 »
Før jeg ville købe rugeæg i Tyskland ville jeg spørge mig selv om, hvad formålet skulle være med at købe dem dér? At rugeæggene kommer fra Tyskland er ikke en kvalitet i sig selv og det er også vanskeligere at komme i kontakt med opdrætteren med mindre man er god til tysk.
I Tyskland er der en betydeligt større population af høns indenfor de enkelte racer. Derfor kan import være en god idé til blodfornyelse. Hvis det samtidigt skal være med til at hæve kvaliteten af ens race, vi jeg anbefale at få fat i et katalog fra én af de store tyske udstilinger og skrive til én af de opdrættere, der har fået de højeste points. Det kan være, at opdrætteren forventer, at du selv skal hente æggene. Det er som regel de mest seriøse opdrættere.
Flere danske opdrættere har i øvrigt opnået gode resultater på internationale udstillinger. Derfor kunne det være, at man fik lige så gode dyr ved at købe fra en opdrætter i nabosognet end fra én i Tyskland.
Der er fordele og ulemper ved alt - også ved import af rugeæg.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #4 Dato: 27 December , 2012, 17:12 »
Du har ret Erik.Hvorfor lige Tyskland ? Jeg leder selv med lys og lygte efter rugeæg af Japanske vagtler , der ikke er beslægtet med dem vi har her i DK.Der er ved at være ret meget indavl i de dyr vi kan få fat i herhjemme. /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Zoro

• Gæst
« Svar #5 Dato: 27 December , 2012, 18:37 »
Du har ret Erik.Hvorfor lige Tyskland ? Jeg leder selv med lys og lygte efter rugeæg af Japanske vagtler , der ikke er beslægtet med dem vi har her i DK.Der er ved at være ret meget indavl i de dyr vi kan få fat i herhjemme. /o

@Leif Tranum.

Hej Leif.

Her kan du sikkert finde hvad du søger, samt en god behandling, og en helt utrolig viden om vagtler.

http://www.wachtelhof-dittrich.de/artgerechte-haltungsformen/

Mkh. fra J.C.
« Senest Redigeret: 27 December , 2012, 18:44 Fra Jørn Clevin »

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #6 Dato: 27 December , 2012, 20:13 »
Når man søger rugeæg og ikke kan få dem nu i Danmark bliver man vel nød til at kigge noget andet .... jeg ved godt det er ikke tiden til rugeæg lige nu dersom der er ikke så mange æg .... men jeg vil gerne begynde tidligt med at ruge ....
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #7 Dato: 28 December , 2012, 15:10 »
@Leif Tranum.

Hej Leif.

Her kan du sikkert finde hvad du søger, samt en god behandling, og en helt utrolig viden om vagtler.

http://www.wachtelhof-dittrich.de/artgerechte-haltungsformen/

Mkh. fra J.C.

Tak for tippet,Jørn.
Hilsen Leif
Kanariefugle.