Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit hønsehold er blevet forgiftet!!!!!!!!!!!!  (Læst 12319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Mit hønsehold er blevet forgiftet!!!!!!!!!!!!
« Svar #15 Dato: 23 December , 2009, 11:25 »
Ganske forskrækkeligt ..og ja enig med alle jer andre.

Et stk fjerkræ kunne måske ofres til bevisførelse og undersøgelse af blyindhold gift osv ?

Men Føj da hvor er nogle mennesker bare ........... !!!!!! (sæt selv ind)

Håber i får en glædelig jul ..trods alt.
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 23 December , 2009, 11:27 »
Det jo blot en erkendelse af hvordan man selv ville reagere. Hvis jeg fik et brev om at min nabo var blevet krænket på den måde, ja så ville jeg ubevidst tage afstand til den formodede gerningsmand (for man lurer jo hurtigt hvem det er)
Men HUSK banditten skal også have et brev af samme slags :)
Det er vigtigt at han blive delagtiggjort i planerne.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #17 Dato: 23 December , 2009, 11:33 »
JEg hjælper gerne med udformningen af brevet hvis du vil, jeg skriver jo dagligt en masse beskrivelser i mit pædagogjob og kendeteget for at hvad jeg skriver er  at det skal kunne læses og forståes af totalt udeforstående ( ellers kan de ikke forstå det på kommunerne ;) )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

frida

• Gæst
« Svar #18 Dato: 23 December , 2009, 12:15 »
Hej.
Jeg er, som alle andre, meget chokeret over menneskers adfærd. Undrer mig meget over hvor lidt tolerance mennesker har over for hinanden. Tænker her bl.a. på hvor lidt "støj" der tolereres. Vi "larmer" jo alle. Det hører med til livet, synes jeg. Hvorfor kan vi ikke acceptere at hønsegården har sine lyde? Vores børn hujer og græder, vores hækkeklippere og græs-slåmaskiner rumsterer. Vi hænger hylder op, og skruer ting og sager op vha. boremaskiner. Vi kalder på vores familie når vi skal samles. Vores huse bliver indimellem repareret og renoveret, hvortil vi også har diverse hjælpemidler. Vores unge mennesker kører med stor begejstring på "kvikke" knallerter/scootere, og vi ser gerne at butikkerne må modtage varer der bliver leveret med store lastbiler. Katte "larmer" især i "kæreste-tiden", og vores hunde skal da holde vagt/gø, så hønsene ikke bliver gjort fortræd af f.eks. katte, eller mennesker.
Pyha. En lang historie, uden pointe, men jeg mener bare vi alle godt kan være lidt overbærende overfor hinanden. Larm laver vi alle. Kan man ikke tåle støj overhovedet, bør man nok ikke vælge bopæl tæt på andre.
Håber du får skabt debat andre steder også, så der bliver skabt lidt tanker hos dem der gjorde det. Jeg MÅ/VIL tro på det bedste i mennesker. Det kan da ikke være ren ondskab. De må da "bare" ikke kunne tænke! (på konsekvenser osv.)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #19 Dato: 23 December , 2009, 12:39 »
Det her er da topmålet af alverdens vederstyggeligheder.
Det er utroligt hvad "folk" kan finde på /1 /f
Jeg syntes som mange af de andre herinde at der skal fokus på sagen og ruskes lidt til nabolaget om hvad der foregår af uhyrligheder.
God ide med presse/læserbreve og breve til naboer i en god tone. Super tilbud fra Wanda  /o

Denne sag er til at  /3 /3 /3 sig over.

Al mulig held og lykke og sympati til dig.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 23 December , 2009, 23:33 »
Hvilken afstumpethed.

Desværre er kampen noget ulige, da 'modstanderen' tydeligvis også er en kujon, der ikke 'fægter med åben pande'.

Men lidt samtaler med naboer og en rundskrivning burde ikke kunne skade.

Håber det svineri bliver stoppet.
Mvh
Erik Andersen

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 December , 2009, 09:47 »
Wanda - du er bare en vonderwoman  ;D
Den med et brev til "hele gaden " , er bare lige i skabet - den rammer lige i plet med det gamle mundheld : " ingen nævnt - ingen glemt "   helt i top Wanda !!
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 24 December , 2009, 13:17 »
Ja, det var da en rigtig sørgelig ting.
Hvis dine høns enten havde spist rottegift eller blykugler så tror jeg at de ville være døde kort efter. Eller ihvertfald meget svækkede at se på.

Hvordan ved du at det er bly kugler? Man må ikke bruge bly mere i forskelligt fiskegrej og andre hobby ting. Faktisk bruger man ikke bly i ret mange ting mere netop på grund af at det er et "farligt" tung metal.
Hvordan ser kuglerne ud?

Hvis dine høns virker upåvirkede om et par dage så ville jeg godt turde at spise æggene. Men hvis du kan få dem undersøgt så vil det selfølgelig være nr. 1.
Hvis gerningsmanden havde lidt mere imellem ørene så havde han jo nok fundet noget korn der var behandlet med rottegift istedet for at smide en "blå klump" ind, som hønsene sandsynligvis ikke ser som noget spiseligt...

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline rvh

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 29 December , 2009, 14:59 »
Tak til alle, som har taget sig tid til at læse og kommentere på min historie.
Det varmer i en lidt svær tid.. da jeg skal tage stilling til hønseholdets skæbne (flere af hønsene er jo tamme kælehøns, og hanen er tillidsfuld og god ved min 3 årige søn).

Tror at jeg vil prøve at få udført prøver på nogle af hønsene (for forgiftning), hvis det kan lade sig gøre.

Tager kontakt til dyrenes beskyttelse, for at give besked om oplevelsen.

Tror nu ikke at det vil hjælpe synderligt at skrive breve til naboerne, da den ene nabo og genbo før har kontaktet kommune og politi, med henblik på at få fjernet hønseholdet. Da sagen startede op hos kommunen, var der nabohøring, og der fremgik det at alle omkringboende (på nær 1) havde en negativ holdning til hønseholdet, ihvertfald når kommunens folk spurgte dem.
Til mig sagde disse naboer kun pæne ord. Jeg er efter denne sag blevet meget klogere på mine naboer, da jeg søgte agtinsigt!!! hvor er folk dog falske/løgnagtige og dobbeltmoralske.
Så det er sådan set nok denne sag fra fortiden, som "nogen" ikke kan leve med:

Politiet og kommunen fjernede jo ikke hønseholdet... Så er selvtægt jo en måde at afslutte sagen på ved egen hjælp.... Synd at "nogen" ikke har større hjerne til at se evt. konsekvenser.

Har dog tænkt tanken at forærre nogle af disse æg til vedkommende, bare for at se fjæset.
(Har dog naturligvis ikke gjort alvor af tanken... Så langt kan og vil jeg ikke synke)

Har kontaktet politiet igen, men de fastholder at det kun er hærværk!!!!!.
Vedkommende jeg talte med grinte mig faktisk lige op i hovedet, da jeg nævnte min 3 årige søn og rotte- og blyforgiftning.

/RVH

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 29 December , 2009, 17:58 »
jo hvorfor ikke, jeg giver også æg ud :D, han spiser dem nok ikke.
mvh randi

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #25 Dato: 29 December , 2009, 18:59 »
Det er svært at finde ord for sådanne menneskers opførelse. Har fulgt med i tråden med en stor klump i halsen, og tænkt at det bare ikke kan passe. Hvad sker der lige i hoved på sådanne mennesker? Vedkommende har nok ikke gennemtænkt sin grufulde plan da der blev smidt gift ind. Jeg ville gøre som Wanda foreslår og skrive til naboerne om dine tanker og følelser. Få fjolset til at tænke sig om en ekstra gang, samt få det skrevet ned på papir, da det kan være rart at få det ud af systemet. Håber det nye år bringer glæde og lykke, så i igen kan nyde livet og hønsene.
Hilsen Vinni

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #26 Dato: 29 December , 2009, 23:29 »
@ Rikke

Som tidligere skrevet finder jeg det du har været ude for som et udtryk for den afstumpethed, som desværre breder sig mere og mere, i vort ellers så hyggelige lille samfund. En afstumpethed som jeg ihvertfald ikke har tænkt mig at leve med/akceptere.

Spørgsmålet er hvor langt du er villig til at gå?

Jeg tror desværre heller ikke det hjælper at skrive til naboerne. En af dem synes at være uden for pædagogisk rækkevidde, at dømme ud fra hvad du har været udsat for. Og naboforhold/sammenhold er vist ikke noget du kan komme til at skade hvad du end foretager dig (dømt ud fra din kommentar om aktindsigt). Er der enkelte undtagelser skal du nok indvie dem i dine planer inden du går videre.

Jeg tror umiddelbart at dine bedste kort er hos myndighederne, og det vil sige politiet. Jeg læste og forstod hvad du havde oplevet, da du anmeldte tilfældet. Men den behandling behøver/skal du ikke finde dig i. Politiet er til for os borgere/vores samfund og er aflønnet via vore skatteindbetalinger. Så hvis ikke de er til hjælp når vi har brug for dem, hvorfor så overhovedet have dem?

Og nu ryster du selvfølgelig på hovedet og tænker, jamen de griner mig jo bare op i ansigtet.

På med stridshandsken og kontakt dem igen, med krav om at de gør noget synligt ved sagen, som overbeviser dig om at de tager dig, og deres pligt/job, seriøst.

Og du får sikkert fat i et eller andet nokkefår også næste gang du ringer til politiet, som måske endda igen griner af dig. Det ville være fint hvis du kunne komme til at tale med den som i første omgang fejede dig af.

Når denne samme politimand, eller en kollega, måske, igen forsøger at feje dig af skal du bestemt, men høfligt, bede politimanden fortælle chefen for stationen, at de har feks 2 timer til at komme med en patruljevogn og begynde at optage rapporter fra de forskellige naboer. Og så lade dem vide at hvis dette ikke sker, ser du dig nødsaget til at tage kontakt til Ekstra Bladet og bede dem kigge på et tilfælde af dyremishandling, forgiftningsforsøg, nabostridigheder og manglende interesse fra det lokale politi.

Jeg er sikker på at der er et par stole på politistationen, der pludselig bliver meget varme at sidde på. Og mon ikke du får lidt 'action' for dine skattekroner.

Jeg ved ikke om du har mod på det, men jeg selv ville have gjort det ovenfor beskrevne.

Du skal dog nok vente til et par dage efter nytår, da jeg er sikker på at politiet ellers kan finde masser af 'lovlige' undskyldninger for ikke at tage din henvendelse seriøst.

Mvh
Erik

Mvh
Erik Andersen

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 24 Juli , 2013, 23:28 »
Jeg ved godt at tråden er gammel - Men kom der noget skred i sagen efterfølgende, eller skete der ikke mere i den?
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk