Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Julerengøring  (Læst 4409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Julerengøring
« Dato: 18 December , 2009, 17:36 »
Nå, så blev der endelig gjort rent..

Jeg har haft to ænder gående ved hønsene, og gud hvor de sviner og pladrer med vand, alt var bare pladder inde i hønsehuset.
Idag fik de taget hovedafbryderen, selv om det nok er lidt for tidligt, de er kun 4 måneder gamle, men jeg kunne ikke holde ud at se på svineriet mere.

Hønsene fik et ordentligt lag tørre spåner, og jeg mener at kunne se, at de nød det, de spankulerede ihvertfald rundt og pludrede, og spiste noget af grønkål. som jeg ofte giver her om vinteren.

Og så glæden indvendig, ved både at se, at hønsene har det godt, og at vide, at der er tørt, og garanteret også varmere..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Julerengøring
« Svar #1 Dato: 18 December , 2009, 18:53 »
Lyder da som om du har udnyttet en kold vinterdag til noget fornuftigt :)
JEg har ingen bund i mit det ene hønsehus, det skal der altså laves til sommer, men faktisk så fungerer det ok, bunden er en blanding af smuld, nedfaldsblade og halm som efterånden jo nedbrydes lidt, det som ikke er under siddepinden og derfor ikke fyldt med møj. så bunden er blød og idag har de virkelig nydt at gå inde i huset og skrabe rundt i det hele, når nu man fik kolde tæer udenfor :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 December , 2009, 21:18 »
dejliigt at høre at nogle har kunnet komme uden for en dør i dag  ;D mine fjerede venner og jeg har bestemt ikke syntes at det var ude vejr . vi bor lige i det bælte med sne ,som vejr damen kaldte byger <B sneen ligger næsten en meter op ad dørene her. og dumme mig tænkte kun på at komme ind i hønse huset og i læ for fygesneen så jeg og sådan ca en stor trillebør fuld sne væltede ind i huset , nøj hvor blev jeg ikke populær !sj
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 18 December , 2009, 21:22 »
Og så glæden indvendig, ved både at se, at hønsene har det godt, og at vide, at der er tørt, og garanteret også varmere..

du glemte at tilføje:

og at jeg ikke længere bryder endnu en af disse fjollede love (høns og ænder gående sammen. For det må man vel stadig ikke)  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 December , 2009, 22:12 »
dejliigt at høre at nogle har kunnet komme uden for en dør i dag  ;D mine fjerede venner og jeg har bestemt ikke syntes at det var ude vejr . vi bor lige i det bælte med sne ,som vejr damen kaldte byger <B sneen ligger næsten en meter op ad dørene her. og dumme mig tænkte kun på at komme ind i hønse huset og i læ for fygesneen så jeg og sådan ca en stor trillebør fuld sne væltede ind i huset , nøj hvor blev jeg ikke populær !sj
He, he!  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #5 Dato: 19 December , 2009, 00:08 »
du glemte at tilføje:

og at jeg ikke længere bryder endnu en af disse fjollede love (høns og ænder gående sammen. For det må man vel stadig ikke)  ;D

Ja, det er korrekt, men det tager jeg på min egen kappe, det er fjollet, men alligevel en lov.
Men nu skal jeg heller ikke have ænder igen, så lige den kommer jeg nok ikke til at bryde igen, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #6 Dato: 19 December , 2009, 00:10 »
Glemte forresten lige...

Ænderne vejede lige omkring 2800 gr. afslagtede, 4 måneder gamle, så det er vist en ok vægt.
Det eneste var at de var en del piggede, så der har været rigeligt til Rie at lave denne gang.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail