Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ville i...  (Læst 4557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
ville i...
« Dato: 17 December , 2009, 05:52 »
vil i lukke jeres høns ud, når der er så koldt udenfor, som de lover at der vil blive idag, er nemlig i tvivl om det er godt for dem ???
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: ville i...
« Svar #1 Dato: 17 December , 2009, 06:30 »
Her bestemmer de selv ! Houdini og co. , silkerne , kalkunerne og perlerne har åben dør , den er åben fra de får morgenmad.
I går fik vi ingen sne af betydning ( under 3 mm , slud ) men -5 grader og til tider meget kraftig blæst , men de gokkede da bare rundt , gik i læ , gokkede rundt , ind på pinden for en lille lur og ud igen. De er nogle hårdhudede skabninger , men vand uha forstfrit vand , er meget vigtigt !
Hvis du har tiden , og nemt ved at lokke dem ind , kan du jo åbne en periode , lokke dem ind igen , så har de haft muligheden og du er en erfaring rigere !
mvh
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 December , 2009, 06:41 »
Ja, døren bliver åbnet, og så må de selv bestemme resten. Min ene flok har et stort hus. De kan sagtens blive inde, hvis de vil. Den anden flok har et meget mindre hus, men tilgengæld overdækket går i læ.
Høns kan godt tåle frost og kulde.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 17 December , 2009, 06:51 »
Men husk at tjekke om de har vand. Hvis det er meget koldt skal du nok gå ud med noget lunkent vand til dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 17 December , 2009, 07:16 »
Mine er altid ude, hvis de har lyst, og det har de, de er aldrig i hønsehuset uanset vejret, måske er de lidt i carporten; som Henriette skriver er det vigtigt at skifte vand flere gange om dagen, hvis det fryser. Og det lyder nok paradoksalt, men lunkent/varmt fryser faktisk hurtigere end koldt vand pga. den større fordampning! Hønsene foretrækker også koldt vand.
Man kan evt. blande en spsk. sukker i så fryser det ikke så nemt.  :D
« Senest Redigeret: 17 December , 2009, 12:14 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 17 December , 2009, 09:58 »
Jeg har automatisk lem, så de bestemmer selv, om de vil ud.
Normalt, når jeg kører på arbejde, åbner jeg porten (Mine har en del af garagen), men i dag hvor det blæser undlod jeg at åbne porten, de har alligevel lys på hele dagen, og jeg ville ikke have der skulle være gennemtræk.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 December , 2009, 14:50 »
ja valgte så at lukke hønsene ud, men de har det vist som os andre, heller blive inde i denne biddende kulde, kan man jo ikke fortænke dem i <T
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 December , 2009, 15:15 »
de har været lukket ud,men de var nu ikke særligt intereseret i sneen.Sad helst inde og hyggede i hønsehuset
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Anna M

• Bruger
« Svar #8 Dato: 17 December , 2009, 17:08 »
Jeg åbnede lågen og efter 2 timer var de stadig ikke feset ud. Så jeg lukkede den igen for at der ikke skulle komme sne ind. De var heller ikke ude igår. De er nogle være kyllinger...;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 17 December , 2009, 17:36 »
Jeg har været lidt bekymret for nogle store ca. fire mdr. gamle kyllinger jeg har. Jeg har lige fået dem, og de er ikke rigtig en del af flokken endnu, men jeg har tjekket på dem flere gange og givet dem en del godbidder, og her da jeg lukkede til aften, havde jeg dem lige i hænderne, og de føltes dejlig varme og havde også varme fødder, så jeg er nok bare som sædvanlig for meget hønemor.  <J Jeg synes jo måske bare de skulle være noget mere inde i huset.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #10 Dato: 17 December , 2009, 17:41 »
Mine fik frit valg i morges, men jeg tror ikke de har været ude i dag. Det er i hvert fald første gang de ikke er stormet ud når lemmen blev åbnet.

Da jeg kom hjem fra arbejde hørte de mig og to hoveder kom til syne i lemmen, men de gik stadig ikke ud...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #11 Dato: 17 December , 2009, 19:52 »
Mine nægter at gå ud.
Jeg prøvede at skubbe dem blidt ud af lemmen, men da de så sneen stemmede de imod og nægtede at gå ud.
De har været inde i 2 dage, og det ser ikke ud til at genere dem.
Havde eller skovlet sne i hønsegården og lavet sti ud til haven.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #12 Dato: 17 December , 2009, 20:05 »
Mine passer sig selv en hel del. Jeg oksede samvittighedsfuldt ud til dem på cykel - de bor ca. 2 km. væk - for at give dem noget vand, for de måtte jo være hamrende tørstige. Men nej, åbenbart ikke.

Til gengæld tror de ikke helt på, at man kan gå i sneen. Og da hele hønsegården er fuld, holder de sig derfor helst inde. Eller flakser henover sneen fra den ene ende af gården til den anden og tilbage igen uden at røre jorden.  :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 December , 2009, 20:05 »
Mine går heller ikke ud når der ligger sne. Jeg tror ikke de kan lide de kolde fødder - og det er også mit indtryk, at alt lyset kan blænde dem lidt, især hvis det er solskin. Men det kan hjælpe at lægge noget halm ud, som de kan gå på. Men så længe det stadig sner og fyger, lader jeg dem blive inde. Vandet fryser også senere inde end ude.
Mvh Marianne

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #14 Dato: 18 December , 2009, 01:32 »
Jeg har ikke set mine ude, men ved de har været det, for alt foderet, rester fra køkkenet, og noget grønkål, og så noget korn var væk de jeg kom hjem fra arbejde.
Der var det næsten mørkt, så hønsene var gået i hønsehuset da.
Tror nu heller ikke, de har været ude hele dagen, kun den tid det tog at spise op.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.