Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dobbelt-rekord! Hvor er det fedt at ha' høns!  (Læst 1201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Dobbelt-rekord! Hvor er det fedt at ha' høns!
« Dato: 11 December , 2009, 18:11 »
I skal lige have "historien om min rekord-fredag"!   <I   (Hvis I vi lhave den korte version, så rul lidt ned og start midt i...  ;))

Man står op (med hønsene om man vil...), klokken er 5.40 - ja måske kom man til at trykke et par gange på den forjættede "snooze"-knap, så klokken nærmede sig 6...

Man gnider sig i øjnene, vælter ud af sengen, tager "staldtøjet" på og går nedenunder - ingen rekord endnu...

Hundene lukkes ud og får deres morgenmad, kattene får deres. Så er det hestenes tur, dernæst køerne. Til sidst skal der lukkes op for hønsene. Nå nej - der var vist lidt rester fra gårsdagens aftensmad de lige skulle have - jeg smutter ind og henter gryden med hamburgerryg med majs og ærter - det rene guf.

Hønsene lukkes ud og fodres med de gode sager og lidt korn i hønsegårdens friske halm. Så skal jeg ind i hønsehuset med foder og resten af kornrationen. Der møder mig en halvsur lugt - "jeg tror vist hønsehuset skal have den store rengøring i dag" siger jeg stille til mig selv og får hurtigt fodret af og givet frisk vand. Jeg lukker døren efter mig og går.

Hundene har spist færdig. Jeg tager dem med ind.

Indenfor har datteren åbnet "julemandens" pakke og morgenbordet er ved at blive dækket. Jeg gør mig færdig på badeværelset og kommer i arbejdstøjet.

Morgenmaden bliver spist og pigen bliver fulgt ud til skolebussen.

Så på arbejde - en udfordrende dag med halvstressede skoleelever, der skal aflevere deres "års-opgave".

Arbejdsdagen rundes af i musiklokalet, hvor jeg øver et par timer til tirsdagens store gospelkoncert i den lokale kirke.

Fruen henter mig og vi får handlet ind til weekenden og hentet datteren i SFO. Lad os så komme hjem.

Lun leverpostej med bacon på det friske franskbrød - og så i staldtøjet igen - hønsehuset skal jo have den store tur...

Midt i postejen klares logistikken omkring morgendagens tur til LU med 'Hanegalgak' - der er store forventninger og mange ideer i luften.

Nå - ud i hønsehuset... og DER ligger dagens første overraskelse! Hønsene må have hørt om rengøringen, for belønningen lå der allerede: 5 æg. Efter den naturlige "efterårsnedgang" i æglægningen fik jeg nu for første gang nogensinde hele 5 æg på én dag. Og ikke nok med det, jeg fik også mit første STORE æg. Normalt vejer de ca. 60 gram - det her vejede 72 gram - FEDT!!

Resten af dagen gider jeg slet ikke skrive om - for intet kan slå den fede fornemmelse jeg har i maven lige nu - det er SKØNT at ha' høns!!!!!

<I

(Undskyld historien blev så lang - havde bare lige brug for at få det ud!)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Dobbelt-rekord! Hvor er det fedt at ha' høns!
« Svar #1 Dato: 11 December , 2009, 18:53 »
 /o Tak fordi du deler, dejlig lille historie fra det virkelige liv
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #2 Dato: 11 December , 2009, 18:53 »
tillykke med æggene!!  /o jeg må tilslutte mig de "gamle hønseholdere"  herinde... der er intet som de første æg !a... man bliver altså høj af det...  <M

sådan er det bare!

glæder mig også til LU :)
mvh Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 December , 2009, 19:17 »
Ja , jeg har jo hørt om dine æg  ;D   Tillykke

Jeg glæder mig også helt viiiiiiildt til vores tur sammen i morgen , så for at benytte dine ord : hønsetosser drager ud for at møde flere hønsetosser    <H

dunhjernest  hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 December , 2009, 22:37 »
Historien var ikke et ord for lang!  :-* *l
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 11 December , 2009, 23:02 »
Dejlig historie. Down to earth. Tak for at du delte den med os andre.
Og rart at høre at andre også har glæden af et dobbeltliv.
Mellem arbejde og fritid mente jeg. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 12 December , 2009, 06:40 »
Endnu en gang et indlæg, der bekræfter, hvor stor glæde man kan finde i sin hverdag med sine dyr og selvfølgelig især hønsene  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk