Har masser af haner her.
1 hane til hver flok høns undtagen den gård hvor de er 2 haner om 12 damer. Den ene er så også kun en stor ranglet knægt så han tør ikk gøre udfald mod førerhanen endnu. Behøver han så heller ikk ...jeg har sat ham der så han kan blive oplært og når tid er ryger den gamle i gryden.
Så har jeg masser af haner enten i deres egen hanegård eller rendende frit i haven. Men stadig kun unghaner. Heller ingen problemer..de har masser af plads.
Får jeg gamle haner ind på matriklen der har været førerhane der hvor de kom fra, resulterer det altid i gryden for enten den ene eller anden.
Så ja jeg har oplevet og oplever haner der fredelig lever side om side. Og så har der været de mest imponerende kampe med slukkørede maltrakterede hansemænd til følge. Det ret nemt at skille kæmpende haner af ...de registrerer overhovedet ikk man kommer ..og så det jo bare at fjerne den ene.
Som udgangspunkt VIL jeg bare ikk have mere end en hane til hver flok damer....... det er da så dejligt at se sådan en alfahan spankulere rundt. Gider ikk se på ham betaen der sniger sig langs hegnet

Men det jo så ozz nemt nok for mig at sige da jeg har 5 hønsegårde og en have de overskydende bare kan rende rundt i (samt en sulten familie

)