Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne taber fjer bagpå??  (Læst 11270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KatKN

• Passiv bruger
Høne taber fjer bagpå??
« Dato: 28 Oktober , 2009, 11:50 »
Hjælp mig kære hønsefolk.. Den er gal med mine høns, først var det min flotte brahma høne, hun krøllede ligesom sine fødder helt sammen og ind under sig, ville og kunne ikke gå, og brugte vingerne til at holde balancen mens hun slæbte sig afsted, det gik lynhurtigt den forkerte vej med hende, og vi aflivede hende hurtigt.

Så var det min kære høne Katrine, hun har haft bøvl med kalkmider, og efter utallige forsøg med diverse mider, så det ud til at aftage. Men hun begyndte at fælde bagpå, ret kraftigt, og hævede lidt op. Jeg ku dog intet unormalt se på skindet af hende. Derefter gik det samme vej med hende som med vores brahma, og vi aflivede også hende :( Nu er turen tilsyneladende kommet til vores brune amerikaner, hun er også begyndt at fælde bagpå. Jeg er nok klar over der er noget der hedder fældeperiode, men så vidt jeg har forstået er det foran det sker. Her er det bar hele gumpen der blir helt nøgen.. Jeg er ved at være i vildrede, da jeg nødigt vil vores 2 unghaner går samme vej, da de gerne sku sælges. Hvilket jo er umuligt når der er sådan en epidemi i hønsehuset.. Er der nogen der har et gæt på hvad der sker??

Vil også lige sige jeg faktisk ringede til dr. dyr for noget tid siden, og det lyd faktisk som om jeg vidste mere end høns end ham  ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Høne taber fjer bagpå??
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2009, 12:18 »
utøj ...plukning ???

Nu skal numsefjerende altså oz skiftes ...så fældning er heeele vejen rundt :)
Med venlig hilsen Søs

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2009, 13:34 »
Hjælp mig kære hønsefolk.. Den er gal med mine høns, først var det min flotte brahma høne, hun krøllede ligesom sine fødder helt sammen og ind under sig, ville og kunne ikke gå, og brugte vingerne til at holde balancen mens hun slæbte sig afsted, det gik lynhurtigt den forkerte vej med hende, og vi aflivede hende hurtigt.

Så var det min kære høne Katrine, hun har haft bøvl med kalkmider, og efter utallige forsøg med diverse mider, så det ud til at aftage. Men hun begyndte at fælde bagpå, ret kraftigt, og hævede lidt op. Jeg ku dog intet unormalt se på skindet af hende. Derefter gik det samme vej med hende som med vores brahma, og vi aflivede også hende :( Nu er turen tilsyneladende kommet til vores brune amerikaner, hun er også begyndt at fælde bagpå. Jeg er nok klar over der er noget der hedder fældeperiode, men så vidt jeg har forstået er det foran det sker. Her er det bar hele gumpen der blir helt nøgen.. Jeg er ved at være i vildrede, da jeg nødigt vil vores 2 unghaner går samme vej, da de gerne sku sælges. Hvilket jo er umuligt når der er sådan en epidemi i hønsehuset.. Er der nogen der har et gæt på hvad der sker??

Vil også lige sige jeg faktisk ringede til dr. dyr for noget tid siden, og det lyd faktisk som om jeg vidste mere end høns end ham   ;D

den erfaring har jeg også med min dyrlæge......helt ærligt tror jeg ikke min kan lide fjerkræ
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2009, 00:41 »
Det gør mig meget ondt du mistede din Brahma *t  Bare sig til hvis du vil have jeg skal finde en ny til dig  ;)

Brahma hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline KatKN

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2009, 11:28 »
Søs: Flere af mine høns har lidt af kalkben, og jeg prøvede virkelig alt, men det er noget forbistret noget at komme til livs :( Jeg er bange for det var det der var galt med vores høne Katrine, men hun har heldigvis fået fred. Men jeg hælder nok mere til at det nok bar er det fældning der er igang nu så :) Men hvorfor flere af vores høns pludselig ikke kan gå ved jeg stadig ikke.. :(

Mutti: Ja, jeg sys ærlig talt ikke dr. dyr var til meget hjælp, det er vidst ikke tit der blir ringet om hønseproblemer :)

Rasmussen: Uha, jeg vil frygtelig gerne have flere brahmaer igen, vi havde en flot soty Brahma Hane, men måtte sælge ham. Vi har siden hen fået 5 kyllinger fra ham, 2 haner, men de er desværre krydset med vores brune amerikanere, og jeg er jo ikke til krydsninger. Men inden jeg anskaffer mig flere, må jeg finde ud af hvad der sker i vores hønsehus, det ville have været endnu være hvis jeg købte nye og de blev smittet :( Men du er skrevet bag øret nu  ;D

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Oktober , 2009, 15:52 »
Mon det er hønselammelse??<A
Vi har haft én ind imellem som pludselig ikke kan holde balancen.
Vi prøvede at give det tid første gang, men nu bliver de aflivet, hvis de viser tegn på lammelse!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

sussie

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29 Oktober , 2009, 16:29 »
Mine høns ligner også noget der er løgn.. Min fine hvide Hane sussex er blevet 20 cm kortere han har smidt næsten alle fjerene på bagpartiet og vi kan kun kende ham på kammen. Det virker som om hønsene smed fjerene samtidig med pæretræet og de er næsten lige så nøgne. Det er kun silkerne der er dejlig vamsede at se på...