Hjælp mig kære hønsefolk.. Den er gal med mine høns, først var det min flotte brahma høne, hun krøllede ligesom sine fødder helt sammen og ind under sig, ville og kunne ikke gå, og brugte vingerne til at holde balancen mens hun slæbte sig afsted, det gik lynhurtigt den forkerte vej med hende, og vi aflivede hende hurtigt.
Så var det min kære høne Katrine, hun har haft bøvl med kalkmider, og efter utallige forsøg med diverse mider, så det ud til at aftage. Men hun begyndte at fælde bagpå, ret kraftigt, og hævede lidt op. Jeg ku dog intet unormalt se på skindet af hende. Derefter gik det samme vej med hende som med vores brahma, og vi aflivede også hende

Nu er turen tilsyneladende kommet til vores brune amerikaner, hun er også begyndt at fælde bagpå. Jeg er nok klar over der er noget der hedder fældeperiode, men så vidt jeg har forstået er det foran det sker. Her er det bar hele gumpen der blir helt nøgen.. Jeg er ved at være i vildrede, da jeg nødigt vil vores 2 unghaner går samme vej, da de gerne sku sælges. Hvilket jo er umuligt når der er sådan en epidemi i hønsehuset.. Er der nogen der har et gæt på hvad der sker??
Vil også lige sige jeg faktisk ringede til dr. dyr for noget tid siden, og det lyd faktisk som om jeg vidste mere end høns end ham