Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Økologisk kyllingevarmer  (Læst 1318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

  • Gæst
Økologisk kyllingevarmer
« Dato: 27 Oktober , 2009, 23:01 »
Bare lige til hyggehjørnet:

Her er et billede af syv kyllinger  :D  Fire maraner og tre silker. En uge og to uger gamle. Sidst i oktober! 
(Jeg havde jo en del bekymringer da jeg skulle ha "maskinkyllinger" - havde aldrig prøvet uden en skrukmutter. Men efter et par dage sagde hun ja til adoption - selvom hun havde to kyllinger på otte dage i forvejen. Fantastisk høne!  /o )

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #1 Dato: 27 Oktober , 2009, 23:03 »
Ej hvor fin..det glippede desværre her...så kun varmelampe her.
Med venlig hilsen Søs

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #2 Dato: 27 Oktober , 2009, 23:06 »
 <M
Nej hvor ser det sjovt ud med sådan en mangebenet høne. ;D
Skønt billede /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #3 Dato: 27 Oktober , 2009, 23:55 »
SkØØnt billede.

Jeg har selv 3 små kyller (nu nok 4-5 uger gamle) der render rundt, lidt med mor og lidt på egen hånd i hønsegården. Og i denne kolde tid er der behov for lige at komme et smut ind i kyllingevarmeren. Så kan man fra tid til anden se en høne stå stille i gården, med et kyllingehovede stikkende op mellem dens krop og vinge. Totalt grineren.
Mvh
Erik Andersen

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2009, 07:08 »
Et super dejligt billede, det fortæller jo hvor gode Silke er til at varme de små *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2009, 09:14 »
:D
Det billede er da lige til en forstørrelse og op på væggen.
Moderkærlighed illustreret!

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #6 Dato: 28 Oktober , 2009, 13:35 »
Nåerh! Jeg må have silker ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #7 Dato: 28 Oktober , 2009, 15:27 »
Citér
Nåerh! Jeg må have silker
Jeg tænkte det samme da jeg så billedet, selvom jeg har lovet manden at der ikke kommer silker i hønsegården. Måske man skulle prøve at "smugle" et par stykker ind i flokken og håbe manden ikke opdager det sådan lige med det samme  ;D
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #8 Dato: 28 Oktober , 2009, 22:34 »
Ja, godt billede.

De gule/hvide med lyse ben og fjer på benene. Hvad er det for nogen? Er det en "ny" farve maraner? Eller kan silker godt have så lyse ben?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Susanne

  • Gæst
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #9 Dato: 28 Oktober , 2009, 23:06 »
De gule/hvide med lyse ben og fjer på benene. Hvad er det for nogen? Er det en "ny" farve maraner? Eller kan silker godt have så lyse ben?

Der er fire marankyllinger, hvoraf de to er næsten helt lysegule. Jeg fik æggene i Frankrig, og farven hedder blå/salt/kobber eller "splash" Vistnok ikke brugt i Danmark. De to andre hedder krydsning mellem sort/kobber og blå/kobber. Så det blir spændende at se dem vokse til :-D

Maiken Brændmose Jensen

  • Gæst
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #10 Dato: 30 Oktober , 2009, 11:11 »
Der er fire marankyllinger, hvoraf de to er næsten helt lysegule. Jeg fik æggene i Frankrig, og farven hedder blå/salt/kobber eller "splash" Vistnok ikke brugt i Danmark. De to andre hedder krydsning mellem sort/kobber og blå/kobber. Så det blir spændende at se dem vokse til :-D

Det lyder spændende Susanne, fandt du dem, da du var på ferie ??

Susanne

  • Gæst
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #11 Dato: 30 Oktober , 2009, 12:51 »
@Maiken: Ja, jeg var heldig at få otte franske maranæg med hjem. Ledte først efter æg fra sølvgrå silker, men det lykkedes ikke.

Maraner har de nok af, så det gik nemt.  Der kom fire kyllinger.

Jeg skal ingen haner ha - så bare der er et par høner til at lægge mørkebrune æg er jeg tilfreds. (Ved godt, at hvis jeg er rigtig uheldig er der fire haner, men jeg krydser fingre!)

Maiken Brændmose Jensen

  • Gæst
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #12 Dato: 30 Oktober , 2009, 13:01 »
Du må da have, et hønsehus mere, så du kan avle videre med den farve.  Hvis du nu er den eneste der har de farver, her i DK.  /o

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #13 Dato: 30 Oktober , 2009, 13:57 »
@Maiken: Ja, jeg var heldig at få otte franske maranæg med hjem. Ledte først efter æg fra sølvgrå silker, men det lykkedes ikke.

Maraner har de nok af, så det gik nemt.  Der kom fire kyllinger.

Jeg skal ingen haner ha - så bare der er et par høner til at lægge mørkebrune æg er jeg tilfreds. (Ved godt, at hvis jeg er rigtig uheldig er der fire haner, men jeg krydser fingre!)

Skulle der komme en hane ud af de fire kyllinger overtager jeg ham gerne  ;), så mangler jeg bare at finde en høne i den farve  :-\ ;)

Susanne

  • Gæst
Sv: Økologisk kyllingevarmer
« Svar #14 Dato: 30 Oktober , 2009, 14:14 »
Ja, det er nok ikke svært at komme af med hanedyrene. Der er et par andre, der også er interesseret. Så vi venter lige og ser, hvor mange haner der er. Men nu er du i hvertfald med på listen, Lisbeth!  :)