Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er der kommet nedgang i ægproduktionen hos jer endnu?  (Læst 10351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Er der kommet nedgang i ægproduktionen hos jer endnu?
« Dato: 14 Oktober , 2009, 20:05 »
Her er der altså... Jeg får typisk  6-7 æg om dagen nu... af 11 høner. Mit hønsehus er altså for lille til at jeg kan fodre derinde, synes jeg, så jeg har ikke tændt lys hos dem. Hvordan ser det ud hos jer og har I kunstigt lys?

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Er der kommet nedgang i ægproduktionen hos jer endnu?
« Svar #1 Dato: 14 Oktober , 2009, 21:45 »
Jeg synes at mine er gået lidt ned i produktion, men det snyder måske lidt, fordi jeg har en høne der lige har ruget kyllinger ud og derfor ikke lægger æg, derudover er mine store kyllinger ved at lære hvad bagenden også kan bruges til, så af og til ligger der et lille sødt miniæg på gulvet i huset, eller ude i hønsegården - og hvis jeg er meget heldig lægger de det i reden...   ;D

Men min Hellevad lægger stadig et æg om dagen...

Angående lys, så skrev jeg jo for ca. 14 dage siden at jeg ikke havde lys i huset, men nu har jeg fået et ur på og har lys fra kl. 6.00-19.00
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #2 Dato: 14 Oktober , 2009, 23:47 »
jeg kommer nok også til at fifle lidt med noget lys hos mine.... de lægger ikke æg... der var et vindæg for en uge(?) siden... lagt fra pinden ... ja og nu... lægger primadonnaen... et æg... sådan hver-hveranden dag... og det er så ÆGGET!!!... hihihi
så jeg har nærmest sådan nogle kanariefugle... store og flotte... jow jow... men ÆG(!)  :-[ det er der ikke rigtig kommet nogen af... så... suk... snøft... hulk... må nok sende sms ud til familien og aflyse at jeg serverer æggekage.....  :-\
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2009, 00:57 »
Mine er på vej op, men der har heller ikke været mange sommeren igennem til at lægge æg.

Jeg har 4 gamle høns, der har lagt, men 3 af dem har været skruk, et par stykker har skiftet næsten hele fjerdragten, og så har jeg 3 orpington damer, og fire silkedamer, som ikke er begyndt endnu.

Jeg håber, orpingtondamerne begynder, men det kan sagtens ske, de holder igen indtil foråret.

Men der er da 3 æg om dagen, og regner med, der kommer et par stykker mere til snart.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Oktober , 2009, 01:26 »
tja det er kun mine helt gamle damer der lægger æg.De helt unge er begynd at øve sig.Med Brahma er det altid en kamp at få dem igang så tidligt så muligt.Mine damer ryger på skrumt til december så er det tid til at lægge æg :) Stammerne er sat til november.

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Oktober , 2009, 05:59 »
mine 10 hybrider er ved at komme i gang de er meget unge endnu og der er ikke meget størrelse på æggene. Det svinger meget men 3 - 6 - 8 æg om dagen bliver det til. De har lys 5-18 Men mine ænder kommer nok ikke igang, det skulle de ellers

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2009, 06:48 »
Mine damer ryger på skrumt til december så er det tid til at lægge æg :) Stammerne er sat til november.

MVH Jesper

Begynder de at lægge æg, fordi du sætter dem på skrump - går ud fra der skulle have stået "skrump" ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2009, 07:17 »
Mine de "gamle" er holdt op, det skete for 3 uger siden (de ligner noget der er løwn..). De unge fra april er startet samtidig og giver nu dagligt 6-7 æg fra 9 unge høner. Stadig primært små æg. Ingen kunstig lys
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Oktober , 2009, 08:27 »
Havde lige en periode for en måneds tid siden hvor de strejkede lidt ,men nu er de på toppen igen,både store og små.
Har lys hos dem fra kl 05-08 og igen fra kl 18-22.
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #9 Dato: 15 Oktober , 2009, 08:32 »
Havde lige en periode for en måneds tid siden hvor de strejkede lidt ,men nu er de på toppen igen,både store og små.
Har lys hos dem fra kl 05-08 og igen fra kl 18-22.

5-08 kan jeg godt forstå, men hvorfor 18-22? er de ikke gået i seng¨på det tidspunkt? hvorfor så have lys der?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 15 Oktober , 2009, 08:40 »
Her er det rigtig sølle for tiden. Jeg henter ca ET æg tre-fire gange på en uge. Jeg har i øjeblikket kun fire silkehøner, hvoraf de to er lovlig undskyldt, de går nemlig med hhv ni og to kyllinger.

Derudover har jeg (i den fødedygtige alder) en araucana, som slet ikke lægger æg.

Jeg gir ekstra lys om morgenen fra kl 6 - men det er nu mest fordi de små kyllinger skal have et vist antal timer til at spise nok i. Æggemæssigt satser jeg kraftigt på foråret  :D

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 15 Oktober , 2009, 09:22 »
jeg har lyset tændt fra 16-21, grunden til at jeg ikke har tændt hos dem om morgenen er at vores dejlige kok galer som en gal, når lyset tænder, der er jo ingen grund til at blive vækket af ham, så tidligt. efter jeg er begyndt at have lys ved dem er vi lige så stille begyndt at få mellem 2 og 3 æg hver dag igen, var en overgang helt nede på 1 æg om dagen, og vi har 4 høns der lægger æg, så 1 synes vi var for lidt.
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #12 Dato: 15 Oktober , 2009, 09:24 »
Hos mig er det helt galt. Mine orper er gået i fæld og lægger ingen æg. Mine Wyandotter er slet ikke begyndt endnu (der er fra april). Så 0 æg her  /d
De har lys først på aftenen, men overvejer at tænde om morgene istedet.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 15 Oktober , 2009, 09:52 »
Mine "gamle" Brahma og Jersey Kæmper er nu gået i fældning + den ene Brahma bliver ved og ved  med at være skruk (uden at hun ligger på et eneste æg) så der kommer ingen æg nu. Og jeg er efterhånden begyndt at savne nogle æg  :-\

De unge høner skal helst ikke lægge æg endnu, men Maranerne er så småt begyndt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #14 Dato: 15 Oktober , 2009, 10:07 »
Mine Silker og Wyandotter er også gået i fæld, og en af silkerne går med kyllinger. Ud af 4 æglæggere, får jeg i gennemsnit 1 æg om dagen.
Har 3 maraner og 2 wyandotter, som er tæt på æglægning. Men med det kolde vejr vi har fået, bliver det jo nok skudt til foråret.
Til foråret har jeg så også en del sussex blandinger, som er klar til æglægning. Så nu går jeg bare og venter på foråret  :(
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene