Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsene bliver ude!  (Læst 14207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsene bliver ude!
« Svar #15 Dato: 11 Oktober , 2009, 08:47 »
Et forsinket velkommen på forum fra mig, Jesper  :D
Jeg har simpelthen ikke set dit indlæg.
Hvordan går det så med dem, er I ved at finde en rytme, hvor du kan sætte dem ind om aftenen?
Nogle af mine dværgaraucana vil også sidde på taget til hønsegården om natten, så når de andre er gået til ro, og det begynder at mørkne, tager jeg dem stille ned og sætter dem ind på pind, ganske uden drama.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Australorps

• Gæst
« Svar #16 Dato: 19 Oktober , 2009, 15:53 »
Så har jeg prøvet, hvad de fleste har anbefalet - at tage hønsene når det er mørkt.

Ingen succes! Lang tid efter mørket havde sænket sig, nærmede jeg mig hønsene, der lå i en klump, som de plejer. Konen lyste med mag-lite lygten. Endnu inden jeg rørte nogen, spredtes hønsene for alle vinde, og jeg vidste, at al yderligere jagt ville forværre det hele.

Nu lader jeg dem sove ude - så må vi se, om menuen står på frossen kylling til vinter! *s

Jesper.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Oktober , 2009, 16:01 »
Øv, altså!  Håber de er vakse nok til at gå ind, når frosten kommer. *k
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 19 Oktober , 2009, 16:04 »
@ Australorps

Når de er inde for at spise, så ville jeg lukke for dem og lade dem bo i huset i et stykke tid. Har du ingen hane ? For en sådan ville nok få styr på tøserne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Australorps

• Gæst
« Svar #19 Dato: 18 November , 2009, 22:16 »
Under 'stormen' her i dag fandt jeg hønsene i en klump i hjørnet af hønsegården, våde og beskidte. Så jeg startede jagten og fik stoppet alle seks fugle ind i hønsehuset, hvilket var svært, da de selvfølgelig forsøgtre at komme ud igen, hver gang jeg åbnede lemmen.

Nu er alle så inde, og jeg vil lade dem blive der i en uge. Så må vi se, hvad de gør, når de igen får lov at komme ud.  *k

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 18 November , 2009, 22:49 »
Godt du fik dem ind idag <M

Glæder mig til at høre hvordan det går, når de bliver lukket ud igen. Mon ikke de lære at værdsætte huset med ro og læ. ;) Held og lykke...
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #21 Dato: 19 November , 2009, 12:34 »
Har de lys i huset? Måske de så (efter du også har haft dem derinde noget tid) vil søge ind i huset, når det bliver mørkt alle andre steder end i huset?

Mine sov på taget af hønsehuset, indtil jeg fik en ny hane (i sommers), som sov indenfor. Så hoppede damerne automatisk også op på pinden i huset :)

Held og lykke, lad os vide hvordan det går :)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 19 November , 2009, 23:00 »
Godt gået, at du fik de seks madammer indendørs!  8)  Jeg ved, det ikke er nemt - men ville alligevel godt have set en lille filmstrimmel.  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #23 Dato: 20 November , 2009, 11:45 »
Du må nøjes med et billede, men det ser vist sådan her ud:

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 20 November , 2009, 12:30 »
Børge..*LOOL* hvor godt *GH*
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 20 November , 2009, 14:34 »
Tak, Børge!   ;D ;D ;D  Har iøvrigt set filmen, den var ret god.
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 20 November , 2009, 16:52 »
Ja, den er sjov, selvom Sif syntes den var lidt uhyggelig.
Når jeg tjekker på hønsene iført gummistøvler og kjole eller nederdel, har jeg altid billedet af Mrs. Tweety (stavning?) på nethinden. *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

• Gæst
« Svar #27 Dato: 24 November , 2009, 19:07 »
Hej Australops (håber det er stavet korrekt).
Jeg vil ønske dig velkommen her på det skønne forum, og velkommen i hønsefanger-"legen". Jeg har selv fået en hane, som jeg har haft i snart 2 uger Han kan endnu ikke finde ud af at gå ind med hønsene. Jeg har desværre ingen gode råd til dig /d, for så havde jeg selv fulgt dem ;). Men jeg glæder mig over, at jeg kun vil sætte ham i hus om vinteren. Resten af året tror jeg, der er så lunt om natten, at han kan klare sig ;D

Offline Anna M

• Bruger
« Svar #28 Dato: 06 December , 2009, 15:52 »
Mine høns går stadig ikke slv ind i hønsehuset om aftenen. De lægger sig på jorden hvor vi er igang med at grave ud til ny vej. Men hvis jeg tager 4 høns om smidder ind i buret kommer andre trissende lidt bagefter. Der er dog stadig nogen som skal lægges i seng selvom de andre er gået ind i huset. Hvad skal jeg gøre for at de selv går i seng?

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #29 Dato: 06 December , 2009, 21:16 »
@Anna M: Du skal gøre det du allerede gør, nemlig at blive ved med at "putte" dem.

Nu skriver du godt nok "buret", men hvis du har et hønsehus, som er stort nok, kan du også lade dem blive inde nogle dage, så de forstår at det er "hjem" :)