Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mine høns knurrer.... :O  (Læst 1602 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
mine høns knurrer.... :O
« Dato: 02 Oktober , 2009, 19:04 »
ja I tror jo nok det er løgn... men mine høns knurrer ... eller hedder det kurrer... sådan en lyd lidt nede i halsen... jeg ved ikke om det er en jeg-beroliger-lige-mig-selv-og dig lyd eller om det er en form for advarsel  ???... er det jo ved pelsdyr...

Nogen bud!?!?... :-\
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: mine høns knurrer.... :O
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2009, 19:15 »
Er de skruk? så er det nemlig en advarsel om at holde nallerne for sig selv.  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2009, 19:53 »
Næh, det kan skam godt passe. Jeg har haft en høne, der knurrede som en hund når hun lå i solen... Det var udelukkende når hun lå og fladede ud i fuldt solskin og det var kun en enkelt høne. Så jeg gik ud fra at det nok er ligesom en kat der spinner. Et udtryk for velvære.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Oktober , 2009, 08:04 »
Hvis jeg kommer over til hønsene om aftenen er der også nogle af mine der knurrer, det er nu ret hyggeligt at høre på :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 03 Oktober , 2009, 08:54 »
..som Finn skriver, så kan den knurren meget vel være udtryk for optimal velvære.

De fleste af mine 5 fjerede unge damer giver også udtryk for, at livet er SÅ fedt ved at knurre, når de ligger i solen og støvbader, eller bare ligger og lopper den - meget gerne i en sofa, hvis man har set sit snit til at smutte uset ind i huset.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 03 Oktober , 2009, 09:53 »
Jeg har også indtryk af at den knurrende lyd er udtryk for tilfredshed, velvære. Mine Araucanaer har også en anden lyd, en meget høj vibrerende tone som de bruger når de ønsker at kommunikere (og det gør de ofte  ::)). Der kan være lidt tiggeri i det, men også bare opfordring til at man svarer. Så skifter tonen og man kan "snakke" med dem i laaaaang tid (turde ikke skrive dette andre steder end Forum). Seancen indledes ofte med at kræet blinker nogle gange, ser én dybt i øjnene og starter lyden. Ofte kommer så flere høner til og deltager, men med mennesket som objekt. Jeg aner ikke hvad vi snakker om, men det er meget hyggeligt :D. Mine Maran'er har ikke de tendenser og jeg har heller ikke prøvet det med andre racer.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #6 Dato: 03 Oktober , 2009, 16:38 »
 :o hvor skønt!! dvs. det er et tegn på velvære... og kommunikation... min hane taler til mig på den måde men hans to artsfæller (barnevelder) gør det samme... de kommer ind i hønsehuset når de kan høre mig derinde og så grrrrrrrr(k) de ... mens de går stille og roligt rundt.. og jeg som troede det var noget "forkert"... hvor det dog lettede med jeres tilbagemeldinger... jeg går da også og snakker til dem... men jeg snakker jo så meget ::) så tænkte ikke lige over at de faktisk SVARER ;D

så herfra skal lyde et grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr(k) og tak!  ;D
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 03 Oktober , 2009, 19:00 »
Øh, altså: du skal jo nok ikke fortælle dine kolleger om det ;)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline sinners

• Bruger
  • www.araberhesten.dk
    • Araberhesten.dk
« Svar #8 Dato: 03 Oktober , 2009, 23:53 »
Altid rart at vide man ikke er helt tosset når man kommunikerer med sine høns. vidste godt jeg forstod katte og hundeadfærd og kan hviske med heste... men når min silkehane, William, kommer ind om aftenen går der ikke mange øjeblikke før han begynder en "knurre" samtale.
Dog ikke her til aften da både ham og fruen var dyng våde og mest af alt lignede en dårlig gulvmoppe
foto er dog fra en dag hvor en beskidt skruk måtte ha et bad for at kunne bruge begge ender igen... ;D
"Bjørnsholm" OX stutteri, rideterapi. Nordsjælland.
10 Ox arabere, 2 welsh ponyer og 2 isarabere og en Tinker. Kærlig dyre-og menneske elskende stor grim hund (Amerikansk Bulldog Dina), 10 gårdkatte. Store racer: Maran brun, Araucana. Ønskes: Tamme Silker igen...og kan gi en Araucana hane et godt hjem!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 04 Oktober , 2009, 05:52 »
Bad hair day *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 04 Oktober , 2009, 07:56 »

hi,hi..meget sigende billede - hvor er den skøn.   <: <:
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 Oktober , 2009, 12:58 »
Kan kun tilslutte mig Ankerine , mine araucaner har et helt sammensurium af lyde de benytter i forskellige situationer , den bedste er nok når en af dem finder en lækkerbidsken - i stedet for at "tie" så  eeh jeg skal spare jer for beskrivelse  bekendtgør de : jeg har noget , jeg har noget .. ofte med resultatet : nu har jeg ikke noget : æv osse  ;D
Men araucaner har mange lyde  :D

Nu kører jeg ud til Tine og henter Houdinis storesøster og får en kop kaffe   

dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?