Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: PRAL  (Læst 1385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
PRAL
« Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:21 »
Synes lige jeg vil prale lidt med vores længe ventede maranæg  ;D

Vores kobberfarvede maraner er fra 29. marts i år, så det har været længe undervejs  :P.
Men bedre sent end aldrig som man siger  ;D

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: PRAL
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:33 »
 <I

Stort tillykke. Hvor er det flot. Der er bare noget særligt ved det første æg :D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:35 »
Hvor er det bare mørkt!! :o Tillykke med det! :) Blev du ikke bare glad, da du kom ud og opdagede det? *h

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:41 »
 <M lille maran!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:50 »
Hmmm den 17. september var der et æg hos mine Maraner og et her igår igen, såååå ;D ;)

De er ca. 25 uger gamle.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:04 »
Tillykke Lene  <I

Det glæder mig at læse at dine var 25 uger gamle før de begyndte, så er det ikke kun mine der er gumpetunge  ;D.

Jeg blev helt ekstremt fjollet glad, bare spørg sira herinde fra, hun og hendes mand kom ikke ret længe efter for at hente faverollerne ;D.
Jeg har gået længe og kigget hver dag, specielt fordi vi også har mange unge høns og de har fældet, så har vi ikke fået så mange æg. Nu venter jeg så spændt på det næste og så lige de turkisgrønne æg, som også burde være på trapperne  :P ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2009, 07:25 »
Tillykke med det fine æg, Lisbeth, jeg synes jo, at det er skønt, at man kan glæde sig over de små ting i tilværelsen, f.eks. det første æg (endnu en gang). *p
Mht. araucana så kom min ene dværgaraucana med sit første æg, lige da hun var 20 uger, den anden lader vente på sig. De er fra d. 4. april. Jeg glæder mig til at mine dværgmaran bliver gamle nok til at lægge æg, men de er fra d. 25. maj, så jeg regner ikke med at få æg før til foråret. Jeg synes, det lyder, som om maran er lidt sene med æglægning, men jeg ved ikke rigtig noget om det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Didde D.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 ſeptember , 2009, 08:13 »
Tillykke med det!  ;D
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/