Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv øv øv - min sussex hane har knækket/revnet sin ring.  (Læst 2454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Øv øv øv - min sussex hane har knækket/revnet sin ring.
« Svar #15 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:47 »
Og for at hønsene må udstilles, så skal de være vaccineret og for at påvise dette skriver man ring nummeret ned. Så ringen er nødvendig.

Den faste ring garanterer ikke for racerenhed (men hvem vil bruge penge på at ringmærke deres blandingsdyr) den garanterer dog alderen på dyret.

Det er meget ærgerligt og helt utroligt at den kan knække af sig selv, jeg ved desværre ikke om man kan få dispentation. Jeg har aldrig hørt om sådanne uheld før.

Er ringen faldet af ?

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Øv øv øv - min sussex hane har knækket/revnet sin ring.
« Svar #16 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:48 »
Nej nej - ringen er der stadig, men den har en revne, så jeg kan åbne den og tage den af, hvis jeg ville.

Ja - det er frygtelig ærgeligt. Han er simpelthen bare den flotteste hane. Jeg har jo haft en meget erfaren mand til at hjælpe med sortering og han har hele tiden sagt, at det er en meget flot kok.

Men der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det. Så må mine 3 sussex høner komme på udstilling uden hane og så må jeg bare håbe, der kommer en lige så flot hane næste år.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr