Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gæt en l...  (Læst 1476 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Gæt en l...
« Dato: 31 August , 2009, 16:25 »
Jeg ved ikke lige om emnet hører ind under hyggesnak, men hvor skulle jeg ellers lige  8)

Altså, i mit drivhus har jeg fundet en l... som jeg skal spare jer for et billede af, men den er vel ca. 4-5 cm lang, 1,5 cm tyk og man kan se insektdele som billeskjold m.v. i den. Jeg tror nok der bor en skruptudse derinde, men har ikke set den længe i urskoven, og kan den overhovedet producere sådan stor én?

Det ville være rart at vide hvad der huserer derinde, da jeg har et par kinesiske dværgvagtler gående. Og det er i hvert fald ikke fra dem...
Mvh Marianne

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Gæt en l...
« Svar #1 Dato: 31 August , 2009, 16:42 »
Pindsvin??
http://www.naturhistoriskmuseum.dk/projektpindsvin/fakta/7-9klasse/7-9klasse_4.htm

selv om det jo nok er lidt mærkeligt hvordan den er havnet i drivhuset..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 August , 2009, 16:53 »
Ja, nu er den jo ikke dato-stemplet, så den kan jo være fra før drivhuset blev til fort knox. Vi har godt nok aldrig bemærket pindsvin heromkring. Heller ikke døde på vejen eller noget.
Men bestemt en mulighed!
Mvh Marianne

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #3 Dato: 31 August , 2009, 17:18 »
Det var da mærkeligt  ??? Den sidste uge har vi også fundet l... bestående af biller, og vi har ingen pindsvin her. Har søg og søgt på nettet uden at finde synderen, så jeg følger spændt med i tråden.
Hilsen Vinni

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 August , 2009, 19:40 »
Om der lige har været en af følgende fugle i dit drivhus skal jeg ikke kunne sige men ravne, kraver, alliker og lign. kan også lave lorte der er fyldt med skjold og "skal" fra biller og andre insekter.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 August , 2009, 21:49 »
Jo, men jeg tror sådan en fætter ville have lavet en del ravage derinde, og det har jeg ikke bemærket.
Men kunne det ikke være en tudse?
Mvh Marianne

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #6 Dato: 19 ſeptember , 2009, 12:37 »
Nu har jeg fundet vores hemmelige tilflytter, eller retter hørt den. Der ligger en bunke blade i stalden og hvæser "smut jeg prøver at sove". Godt nok er jeg meget nysgerig men med den overbevisende tone, så tør jeg ikke at fjerne bladene  ;D Satser på at det er et pindsvin der har forvildet sig på landet.
Hilsen Vinni

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 ſeptember , 2009, 13:56 »
Det lyder som en pinder ;D... Her er der afføring af dem over alt, men vi har efterhånden også en del, hvilket kan være ydderst belastende om sommeren når de går langs med hundenes bokse og finder hundemad, for så begynder er kæmpe koncert straks ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.