Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Galende kylling!  (Læst 5088 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Galende kylling!
« Dato: 23 August , 2009, 08:46 »
 :D Ja, jeg har altså nogle blomsterkyllinger på 8-9 uger, og idag prøvede den ene altså at gale!

Er det ikke en anelse tidligt ??

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Galende kylling!
« Svar #1 Dato: 23 August , 2009, 09:18 »
Tidligt jo, men de udvikler sig jo forskelligt. Jeg har en araucanahane, som min lillesøster har fået, han er fra d. 4. april, og er allerede blevet far, hans første hold kyllinger klækkede for en god uge siden. Det var forøvrigt ham jeg postede et link af, hvor han galer for nogen tid siden:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,4814.0.html
Synes du i øvrigt ikke de lyder skægt, når de galer i begyndelsen?
Du kan læse mere i denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,4781.0.html
« Senest Redigeret: 23 August , 2009, 09:26 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 August , 2009, 10:39 »
Tak Marianne!

Blomsten lød godt nok noget mere som han var ved at blive kvalt i en kartoffel, slet ikke så yndigt  ::) som din  :D

Vores store hanepane af hønsegården så jeg osse rende efter én af de 8 uger gamle kyllingedamer, så han er vist da ved ligne noget af en lidt tvivlsom karakter  <A  :D Han har ellers overhovedet ikke skænket dem et øjebliks opmærksomhed...alle kyllingerne! Det er jo heller ikke hans, men...

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #3 Dato: 23 August , 2009, 12:01 »
Tak Marianne!

Blomsten lød godt nok noget mere som han var ved at blive kvalt i en kartoffel, slet ikke så yndigt  ::) som din  :D

Vores store hanepane af hønsegården så jeg osse rende efter én af de 8 uger gamle kyllingedamer, så han er vist da ved ligne noget af en lidt tvivlsom karakter  <A  :D Han har ellers overhovedet ikke skænket dem et øjebliks opmærksomhed...alle kyllingerne! Det er jo heller ikke hans, men...
Det med at forsøge at parre sig med hønekyllingerne har min også været igang med.  :(
Det er ellers det eneste jeg sådan lige kan sætte en finger på, som jeg ikke bryder mig om ved ham.

Iøvrigt har jeg lagt mærke til, at ikke alle haner galer over det samme tema. Nogle siger "yy-y-y-yy," andre siger "yy-y-yy", mens andre igen bare siger "YYyyy." Til gengæld virker det som om de fleste haner i samme område galer over nogenlunde samme tema.
Faktisk tror jeg, at hanekyllingerne bliver bedre til at gale af at gå ved siden af eller sammen med en ældre hane.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 23 August , 2009, 12:15 »

Iøvrigt har jeg lagt mærke til, at ikke alle haner galer over det samme tema. Nogle siger "yy-y-y-yy," andre siger "yy-y-yy", mens andre igen bare siger "YYyyy."

Ihhhh hvor ville jeg ønske der var lyd på forum.... ville altså gerne høre dig sidde og sige yyy på flere måder Magnus  ;D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 23 August , 2009, 13:56 »
Det tror jeg du har ret i, Magnus  :D
Lyd på, Wanda? Synes du ikke vi kagler nok i forvejen  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #6 Dato: 23 August , 2009, 14:12 »
Hehe, Marianne! Det kan du ha ret i  :D

Jeg læser af og til nogle af morsomhederne op for min mand. Han ruller med øjnene og ryster på hovedet. Jeg må konstatere, at han ikke helt har den begavelse der skal til for at fange den dybere mening i kagleriet herinde  <H

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 23 August , 2009, 17:30 »
Magnus, min mor havde danske landhøns. Hendes hane, Rasmus, lærte hvert år hanekyllingerne at gale. De stod i forholdsvis pæn rundkreds omkring ham på brøndhøjen og øvede sig. Måske fordi Rasmus vidste at når de havde lært det, så kom naboen og hentede dem  :o. Jeg mener at Rasmus blev 9 år - så der røg nogle hanekyllinger igennem ::)-
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand