Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem skal jeg vælge  (Læst 2307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Hvem skal jeg vælge
« Svar #15 Dato: 21 August , 2009, 14:47 »
Altså :D... Jeg ville jo vælge de haner fra med grove sløjfekamme, de haner der er meget sorte på benene, samt dem med et skidt temperement. Jeg ved ikke om det hjælper dig :D?

De er nu ellers pæne :D..  Hvor gamle er de? De aftegn som de har nu, kan du ikke regne med at de også har når de er voksne. Jeg har en hanekylling som så ud til at blive meget lige fordelt i farverne mellem sort og hvid, og med få brune fjer. Nu er han mest sort, med få hvide fjer, og er begyndt at få brune fjer på brystet, så de tkan ændre sig meget. Det bedste du kan gøre er at vente til sidste udkald med at vælge dem, for så er de længst i udvikling ;)

Personligt så kan jeg bedst lide hanerne på billede 3 og 7. Har de sløjfekam? ;)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #16 Dato: 21 August , 2009, 14:57 »
De største er 15 uger og de mindste er 13 uger.
hi hi ....jamen Mikkel, problemet er jo at de alle opfører sig pænt....endnu  ::)
Forklar mig lige hvad sløjfekam er ? Er det, når de ligesom vælter lidt til hver side oder was ??
Dem er der vistnok tre af så vidt jeg husker  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 21 August , 2009, 15:00 »
Det er når kammen slår et sving ;)... Så prøv at se hvem der finder sig i mest. Hvem vil gerne tages op, hvem vil gerne spise af hånden, hvem finder sig i små børn i gården og andre sådanne ting, så kan du måske tage en enkelt fra af den grund ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #18 Dato: 21 August , 2009, 15:09 »
Tak for tippene, Mikkel....jeg vil straks iværksætte en plan for at finde de sødeste, kønneste, bedste, flotteste, mest børne- og nussevenlige haner uden sløjfekam og sorte ben og fortælle at de....muligvis  ;D....overlever udvælgelsen   :o
Men I har sikker ret i at de kan nå at ændre sig en del, før jeg er nødt til at svinge øksen, men det ville nu alligevel være rart at have udvalgt dem allerede nu, så jeg ikke begynder på det pjat med at give dem navne, for så kan jeg ikke slagte dem  <W 
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 21 August , 2009, 15:53 »
Om sløjfekam vil jeg tilføje, at det er hvis kammen danner en S-form, hvis du forestiller dig, at du kunne tage et snit af den.
Held og lykke med dit haneprojekt  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 21 August , 2009, 20:21 »
Jeg ville også gå udenom dem der har sløjfekam og sort på løbene. Men de har umiddelbart allesammen meget flotte gule løb (ben).
Derefter ville jeg også gå udenom den der "kun" er rød og hvid. Dette er min personlige mening da jeg bedst kan lide dem der har rød, hvid og sort i fjerdragten. Det giver muligvis også en større variation i evt. afkom med sådan en hane.
Selv med disse kriterier er der nok stadig en del på listen der skal vælges udfra. Men som de andre siger så ville jeg også vente så længe som muligt med at udvælge "kongerne af hønsegården".

Danny
Himlen bør altid være blå!