Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: dyremishandling  (Læst 2784 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
dyremishandling
« Dato: 11 August , 2009, 09:25 »
Jeg ved godt at det ikke er så hyggeligt et emne, men så I den udsendelse om dun der blev vist i går aftes på dr i Horisont special??
De stakkels dyr blev jo udsat for tortur af den værste skuffe og det endda 4 - 5 gange.....bare fordi vi gerne vil have en varm dyne eller jakke !! Og fa..me ikke om de blev tvangsfodret bagefter så visse personer kan få lov til at smovse sig i sprængt andelever...foi gras eller hvad pokker det nu kaldes. Det er da til at brække sig over  /3
Jeg skammer mig på mennesket vegne over at vi lukker øjnene for den slags dyremishandling og for fremtiden køber jeg kun dyner og jakker med kunststof-fyld og så er jeg dælme ligeglad med at de ikke er så "lækre" som hvis der havde været dun i.

Og jeg nægter at spise på en restaurant som har Foi gras på menuen !

Jeg tudede som en baby da de viste hvordan de plukkede de stakkels fugle levende og jeg synes at det er verdens dårligste undskyldning, at de virksomheder, som køber dunene og sælger dyner, jakker osv med dunfyld, siger at de ikke har mulighed for at tjekke om dunene bliver plukket fra levende fugle og blindt stoler på leverandørene når de nu, når de bliver presset lidt, godt ved at de ikke kan stole på dem !
Jeg er rasende over at visse firmaer herhjemme har solgt mig produkter med dun og har bedyret at det selvfølgelig er dun fra slagtede dyr hvilket det med stor sandsynlighed IKKE er  <B
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: dyremishandling
« Svar #1 Dato: 11 August , 2009, 09:32 »
Fuldstændig enig.
Derfor vælger jeg også bevidst ikke at undersøge hvordan kunstoffyld fremstilles.
Sidder desværre med den fornemmelse at uanset hvilken industri der undersøges vil fabrikationen af hvad som helst gå ud over en eller anden form for både vilde eller tamdyr.... børnearbejdere....ja listen er uendelig.
prisen for det indistruelle velværdssamfund.
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 11 August , 2009, 09:58 »
Det har været i medierne før- men mennesket har den utrolige evne som hedder ude af syne - ude af sind.

Overalt på kloden foregår der sådanne ting : lange dyretransporter, burhøns, tremmekalve, får som får skåret en luns af bagdelen, gæs der bliver plukket levende og tvangsfodret, hunde og katte som bliver flået levende, diverse dyrekampe, diverse former for underholdning som dyr som bliver smidt ud fra kirketårne, general vanrøgt og mishandling, ødelæggelse af natur så dyrene mister deres hjemsted, udryddelse af dyr, aber og andre eksotiske dyr som bliver stjålet fra naturen kun for at blive genstand for turisme, rodeo, tyrefægtning, dyreforsøg ................. listen er desværre meget længere.

Og det beviser virkelig at mennesket er højt hævet over andre levende væsner og i sandhed også det klogeste eller ................
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11 August , 2009, 10:03 »
Det er derfor jeg elsker min ulddyne, så sover man med endnu bedre samvittighed  *p *p
Og jeg venter på at min mor skal få syet den næste færdig  *e

Mvh Viben

Anjasika

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11 August , 2009, 10:04 »
Jeg blir så glad når sådan et emne bliver taget op i medierne -det er jo netop det der gør at forbrugerne måske vælger et andet produkt.
Selv er mine dyner gammelt arvegods (læs -arvegås), men sku jeg ud og handle dyner, er jeg sikker på man kan få nogle der er "svanemærkede" eller på en eller anden måde med garanti for at dyrene har haft det godt. Der er næsten altid et alternativ.
Foie gras er en overopreklameret spise hvis I spør mig. Selv om den er på listen over de 100 mest udsøgte råvarer i verden, så syntes jeg at det bare smager af fedt-fedt-fedt. Men min franske veninde siger...mummm...

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #5 Dato: 11 August , 2009, 19:56 »
Foie gras er en overopreklameret spise hvis I spør mig. Selv om den er på listen over de 100 mest udsøgte råvarer i verden, så syntes jeg at det bare smager af fedt-fedt-fedt. Men min franske veninde siger...mummm...

Åh nej da  :'( Fortæl din franske veninde hvordan de stakkels fugle får skubbet et rør ned gennem halsen....helt ned i mavesækken...og så bliver foderet bare pumpet derned uden at dyret har en chance  :'(
Det er så forfærdeligt og hun skulle næste se det før hun spiser froi gras en anden gang  <R
Det er uhyggeligt at mennesker er så grusomme mod forsvarsløse dyr  :'(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #6 Dato: 11 August , 2009, 22:04 »
Det er derfor jeg elsker min ulddyne, så sover man med endnu bedre samvittighed  *p *p
Og jeg venter på at min mor skal få syet den næste færdig  *e

Mvh Viben

Hvordan laver man en ulddyne ?
Jeg vil ikke kommentere programmet for så går der ild i tastaturet og mit blodtryk vil nå uanede højder !!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 11 August , 2009, 22:06 »
Ja, det vil jeg også gerne vide  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 August , 2009, 22:07 »
Jeg har engang set lidt af programmet, det er vist en genudsendelse, men jeg så det ikke denne gang. Jeg ser slet ikke sådanne programmer for jeg bliver så ked af det indeni at det slet ikke er til at holde ud.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 August , 2009, 22:08 »
Ulddyne - også mig - og jeg har jo får... ;D
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 August , 2009, 22:14 »
En ulddyne skulle vel ikke være så svær og lave for en handi-kvinde af den gode gamle race  ::)

http://www.texel-sweden.com/6548/

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #11 Dato: 11 August , 2009, 22:17 »
Ihh... Bjørn altså... (skal siges med nordsjællænder accent) Du har da også altid et godt svar eller link klar  /o

TAAAARK  *d

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #12 Dato: 11 August , 2009, 22:41 »
Hvordan laver man en ulddyne ?
Jeg vil ikke kommentere programmet for så går der ild i tastaturet og mit blodtryk vil nå uanede højder !!

Ja, det vil jeg også gerne vide  <+

Ulddyne - også mig - og jeg har jo får... ;D

Tja! Det var jo også fra dengang hvor vi havde får, vi fik lavet karteflor af meget af det mest fra texelfår, har stadig to store sække tilbage.
Så tager man ned i en stof forretning og finder noget pænt stof og holdbart i passede størrelse,skal passe til dynebetræk  :D

Så lægger man et lag stof, så et godt lag karteflor 10-15 cm og til sidst et lag stof. Så syr man, det vil sige at man først næster det sammen fra midten og ud, for at holde på floret og derefter siderne.
Resultat: en dejlig dyne som jeg har haft glæde af i mange år, fik min i 1997 og havde den med til Canada, den fyldte ikke mere end en sovepose når man pressede luften ud af den.
Den er også god, da den regulerer varme, så selv om sommeren er den ikke for varm.

Nu er min gamle dyne blevet til en hive trække dyne imellem mig og min søn, han har nemlig bare en andedunsdyne som bliver eder varm når det er varm om sommeren  :(

Mvh Viben

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 11 August , 2009, 22:44 »
God ide!!! Vi har Hjelholt uldspinderi lige i nærheden. Desværre smed jeg ulden ud sidst (fyha!!), det var helt sat til i halmstrå, og jeg orkede ikke at rense det.
Mvh Marianne

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #14 Dato: 11 August , 2009, 22:59 »
God ide!!! Vi har Hjelholt uldspinderi lige i nærheden. Desværre smed jeg ulden ud sidst (fyha!!), det var helt sat til i halmstrå, og jeg orkede ikke at rense det.

Du skal ikke rense så meget, kun de lange strå, de små avner falder af under kartningen.  /o Og så husk evt. at klippe dine får på marken, så undgår du at der kommer halm fra stalden i ulden  ;)

Mvh Viben