Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: dyremishandling  (Læst 2789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibeke

• Passiv bruger
Sv: dyremishandling
« Svar #30 Dato: 10 ſeptember , 2010, 21:22 »

her kan vi heller ikke lide at sove i smertensskrig, så vi har vinterdyner stoppet med karteuld,
de er nu mere end 10 år gamle, kommer ud 2 varme sommerdage i solen
og er så som nye, lettere kan det vel ikke være.
Vore sommerdyner er med silke og uld, håber at silkeormen ikke har stress  ::)  ;)
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 10 ſeptember , 2010, 21:24 »
Det lyder dejligt, Lene ! Kunne godt tænke mig at prøve sådan en. De er ret flotte med det fine betræk. Jeg har jo godt nok selv får, og det kunne jo være man næste gang skal gemme det reneste lammeuld, og vaske det og prøve at lave en dyne af det.
Mvh Marianne

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #32 Dato: 11 ſeptember , 2010, 07:58 »
Jeg har gemt dunene fra mine gæs, når de er blevet slagtet. På den måde får jeg ad åre samlet til noget garanteret mishandlingsfrit sengetøj.

Det kræver selvfølgelig noget tålmodighed, da jeg kun har haft to gæs ad gangen. Planerne er også udskudt på ubestemt tid, for gåsen Keld kommer ikke på julebordet. Til gengæld ligger han og hygger i sengen hver nat, og da han er i fældning, har jeg masser af dun og fjer omkring mig...
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

GKV

• Gæst
« Svar #33 Dato: 11 ſeptember , 2010, 08:26 »
@Marianne, du skal ikke gemme lammeulden til dyner den er for porøs og så klumper den nemmere med tiden. Brug den til garn i stedet, er ulden lidt grov/kradset, bliver det til vidunderlige vintersokker. Du kan få kartet din uld op så den bliver en stor plade der er lige til at pakke ind i et stykke smukt bomuldsstof.

Det kræver lidt øvelse, men har man et stort bord lader det sig gøre.Jef fortæller gerne hvordan jeg har gjort.

VH Gunni.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #34 Dato: 11 ſeptember , 2010, 10:20 »
 ;D
Min ellers fåmælte vadehavsmand udbrød begejstret i morges : Den her dyne kan da godt gå hen og blive en succes.
Jubiii, Jeg sover da også som et lille lambi lam.  :-*
Tak for alle jeres erfaringer. Dette forum er i sandhed et skat kammer. /o