Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er bange for sygdom?  (Læst 2894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rylle

• Passiv bruger
Jeg er bange for sygdom?
« Dato: 07 August , 2009, 15:09 »
Hej

Jeg har nogle små silke kyllinger derhjemme og er bange for at en af dem er lidt syg den står bare
helt stille og når den bevæger sig er det ikke hurtigt den spiser og drikker ikke så meget så jeg frygter det værste kan nogen måske vide hvad der er galt ???

Offline Maja

• Passiv bruger
Sv: Jeg er bange for sygdom?
« Svar #1 Dato: 07 August , 2009, 15:16 »
Hej Rylle
Kan du fortælle lidt om hvor gamle de er, hvad de får at spise o.s.v så er lidt lettere at komme med gode råd til dig.
Jeg har også silkehøns, men nogen gange sker det at der er en kylling der bliver syg. Men det kan være mange forskellige grunde.

Offline Rylle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 August , 2009, 16:16 »

Ja de er 10 uger gamle og har fået deres egen lille fine hønsehus hvor de har meget plads de får vokseheld som foder og er tæt ude på græsplænen og græsse og så får de tit brød og nogen rester fra aftensmaden(;(;

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 August , 2009, 16:30 »
Kan du se om kroen (madposen lige under halsen) er fuld eller tom.
Er den ren i rumpen?
eller er der mere du kan fortælle?
hvor længe tror du den har haft det sådan?
Har de andre kyllinger nogen tegn?

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig, men jeg ved der er mange dygtige hønsefolk her på siden, de skal nok komme med gode råd, hvis de kan hjælpe dig.

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 August , 2009, 20:51 »
Får de noget korn også. Jeg giver mine vildtfuglefrø også, for de har brug for noget plante olie, men også noget korn kroen kan arbejde med.
Når de er ude som du skriver, så roder de jo i en masse og finder selv mange ting. Den kan jo også ha været uheldig at finde noget der har givet den lidt mavekneb.
det er fint med madrester og lidt brød, du kan evt bløde det lidt op sammen med madresterne og tilsætte lidt plante olie også hvidløg og løg er godt.

Der er en god ide at tage den op og kikke den efter i alle ender. kik også på dens tær og fødder, jeg oplevede engang at der var en der havde en stor rift, den havde måske skrabe sig på et glasskår i jorden.
Lad mig høre hvordan det går.