Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: nye gæs ind til rugende gås?  (Læst 2583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MichaelTH

• Passiv bruger
nye gæs ind til rugende gås?
« Dato: 30 Juli , 2009, 03:43 »
Hej, købte et gåsepar, i foråret med håb om nogle gæslinger, men opgav efter 2 maskinudrugnings forsøg, og gåsen gik af reden efter en uges tid, så jeg købte 5 gæslinger, som nu er gamle nok til at blive sat ud, men men, nu ligger gåsen på "rede" og har gjort det i over 14 dage.
Er der nogen der har et bud på, hvad der sker, hvis jeg lukker de "nye" gæs ind til gåseparret???

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: nye gæs ind til rugende gås?
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2009, 19:23 »
Jeg har ikke den store erfaring i gåsehold endnu. Men nogen bekendte har før købt gæslinger på 4 uger (igen i år) og sat dem ind til de voksne gæs. De har taget imod dem som om det var deres egne og der har overhovedet ikke været problemer...
Om det går så godt altid skal jeg ikke gøre mig klog på. Under alle omstændig ville jeg holde øje med dem.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: nye gæs ind til rugende gås?
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2009, 23:11 »
Her var det altid gasen, der tog ansvaret for de maskinudrugede gæslinger. Gåsen tullede bare med bagerst mens gasen opførte sig som en bedre spejderfører. Efter altså at have overbevist de små om at han var deres længe savnede far!
Men gåsen adopterede altså ikke gæslingerne, så de skulle nødvendigvis være varmefri. Hendes egne var der ingen problemer med - dem passede hun.
Så prøv da - under overvågning.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand