Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyveri af and  (Læst 9672 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Tyveri af and
« Svar #15 Dato: 27 Juli , 2009, 23:21 »
Hold da op. Man bliver hurtig sur hva´. Jeg synes ellers at jeg netop "pakkede det så godt ind" at du ikke blev fornærmet. Men det lykkedes mig åbenbart ikke.

Jeg kender dig jo overhovedet ikke og det kunne godt være at du mente at din hønsegård er helt sikret fordi at du evt. har gravet hegnet lidt ned i jorden, sat jorbær net henover o.lign.

Men du må da undskylde, at du følte, at vi (jeg) mente at du ligefrem var dum. Det var bestemt ikke meningen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #16 Dato: 27 Juli , 2009, 23:42 »
Danny: undskyldning accepteret

Men jeg er ked nok af det i forvejen, og blev endnu mere ked af at, det jeg skrev åbenbart var så ringe, så det kunne forståes som dårlig sikring.

Sidste år mistede jeg en masse kyllinger til rovfugle, så dem i aktion, samt alle mine voksen røg til ræveungerne. Så jeg har lært af benhård erfaring. Jeg har både gravet sten og net ned hele vejen rundt, og alle gårde er overdækket. På trods af det, går jeg flere gange dagligt gården rundt for at sikre mig, at der ikke er mulige ubudne gæster.

Men nu skal jeg jo åbenbart også til at have hængelås på ???
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 27 Juli , 2009, 23:59 »
Hej Tina. Jeg er ked af at høre at du har mistet en and på denne måde. Jeg kan leve med at rovfugle, ræve og andre rovdyr, som ikke har en chance for at kende landets love eller menneskelig pli, ser sit snit til at 'stjæle' fra os mennesker. Men dette tilfælde er dog for groft. Og at have den frækhed at bevæge sig ind i din baghave er jo næsten uhørt. Det må virkelig være en der enten er usædvanlig fræk, eller som kender, eller har afluret jeres bevægelses rutiner. Håber ikke det sker for dig igen, men måske er det nødvendigt for dig at låse aflukket af for ubudne to-benede. <A
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 28 Juli , 2009, 09:55 »
Nu er det godt nok ikke en and, men nogle vi kender havde deres hvalpe til at rende i haven, mens de var kørt i brugsen for at købe lidt ind. De kom tilbage 20 min efter, og da havde der været en tyv på spil. De voksne hunde, som var i huset havde ødelagt vindueskarmen af bare arrigskab og i et forsøg på at komme ud til havlpene.
Trist, men sådan er nogle mennekser bare..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.