Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så skete det igen! Ræven... :(  (Læst 8043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

• Gæst
Sv: Så skete det igen! Ræven... :(
« Svar #30 Dato: 01 Marts , 2008, 22:22 »
Nu da der er så meget tale om ræve, vil jeg gerne fortælle en lille sjov historie om en vildtopdrætter jeg kender, nemlig Ole Worre hvordan han løser problemet.
Under et besøg opdagede jeg et underlig hævet skur med åben forside og udfra dette gik der en selvbinderstrik der delte sig i to længere ude, samt et par meget store prøjektøre monteret på kuret. Jeg kunne ikke lade være med at spørge, hvad formålet med dette arrangement var, og han fortalte følgende.

Når han opserverede at der var en ræv i nærheden, monterede han en død fasan i enden af hver snor. Herfter kravled han op i skuret med en flaske Wisky og en god sigar. Snoren blev i modsatte ende af fasanerne bundet fast til lynlåsen i hans bukser. Det endte altid med at han faldt i søvn. Når ræve så forsøgte at stikke af med en af fasanerne rykkede det kraftig i lynlåsen, hvorved han vågnede tændte hurtig de 2 store projektøre, og fandt hurtig bøssen frem og festen startede og som regel med Ole som vinder.
Det var heldig at der var en høj kant på skuret, ellers havde ræven såmænd nok slæbt af med ham også, da han kun er en smule større end ræven, men nok lidt mere stædig.
Dette var en af de mange gode historier Ole Wore altid har i ærmet.
Bjarne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #31 Dato: 01 Marts , 2008, 22:32 »
Med hensyn til at teste, så kan jeg huske, at da jeg var barn, og var på besøg hos min bedstefar, da havde han kvier til at gå i en halvfjern mark, og han havde sat en lysstofrør op mellem tråden og jorden, og så glimtede den, dermed kunne han se, på lang afstand, at der var strøm i tråden.

Om røret så hev energien ud af tråden, ved jeg ikke noget om, men det siger mig bare, at man kan teste det på den måde, og røret må godt være brændt ud, det kan bruges alligevel, virker vel som en glimtænder, kan jeg forestille mig..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 01 Marts , 2008, 22:49 »
Jeg har også udbrændte neonrør til at stå mellem hegn og og jord ude på de fjerneste ender af mine folde, og et der står så jeg fra mit vindue kan se om der er strøm på hegnet,,,, når jeg går ud og ser til det en sommeraften kan jeg på lang afstand se at der er strøm på, men ikke hvor meget,,,, lysrøret tænder uanset om strømmen er stærk eller svag, så ind i mellem tager jeg en runde med hegnstesteren og tjekker både øverste og nederste tråd....
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #33 Dato: 03 Marts , 2008, 19:40 »
Det var da rigtig dejlig at høre, men jeg vil nu passe på mine høns alligevel  <E
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jens Nyborg

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 05 Marts , 2008, 12:11 »
Med hensyn til at teste, så kan jeg huske, at da jeg var barn, og var på besøg hos min bedstefar, da havde han kvier til at gå i en halvfjern mark, og han havde sat en lysstofrør op mellem tråden og jorden, og så glimtede den, dermed kunne han se, på lang afstand, at der var strøm i tråden.

Jeg ved ikke med høns, men får (og min svigerindes heste) kan også se det på lang afstand!  :'( Den dag røret slukkede blev en laang dag.

Det undrer mig at hans kvier ikke fangede den, men måske var han bare hurtigere til at rette det end mig.  ;D

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 05 Marts , 2008, 22:18 »

Jeg ved ikke med høns, men får (og min svigerindes heste) kan også se det på lang afstand!  :'( Den dag røret slukkede blev en laang dag.

Det undrer mig at hans kvier ikke fangede den, men måske var han bare hurtigere til at rette det end mig.  ;D

Den må du lige uddybe lidt. Altså røret slukkede og derfor gik dyrene ud? Hvis det er det du mener så tror jeg at du gør dyrene mere inteligente end de rent faktisk er.
At dyrene evt. først er gået igennem hegnet og røret derfor er slukket er så en anden ting.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jens Nyborg

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 05 Marts , 2008, 22:32 »

Den må du lige uddybe lidt. Altså røret slukkede og derfor gik dyrene ud? Hvis det er det du mener så tror jeg at du gør dyrene mere inteligente end de rent faktisk er.

Det er selvfølgeligt muligt at bæsterne bare prøvede hele tiden  ;)

Citér
At dyrene evt. først er gået igennem hegnet og røret derfor er slukket er så en anden ting.

Danny

Nahh, røret slukker når der ikke er strøm eller når der er afladning, det aner jo ikke hvor dyrene er henne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 05 Marts , 2008, 22:37 »

Nahh, røret slukker når der ikke er strøm eller når der er afladning, det aner jo ikke hvor dyrene er henne.

Ja, netop. Hvis dyrene er gået igennem, er hegnet jo typisk knækket og derfor holder røret op med at blinke da der ikke når strøm ned til det. Jeg havde skam ikke nogen tanker om at røret holdt øje med hvor dyrene var henne af i verden  ;)
Vi er vist enige...  :D

Danny

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #38 Dato: 05 Marts , 2008, 23:10 »
Ok, nu bliver jeg forvirret. Når røret rører ved dyrene, blinker de så? Er røret dyrt, eller dyret rørt, når der er strøm, eller prøver de bare igen? Nu er lyset helt slukket her hos mig! ;D
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 05 Marts , 2008, 23:36 »
Ok, nu bliver jeg forvirret. Når røret rører ved dyrene, blinker de så? Er røret dyrt, eller dyret rørt, når der er strøm, eller prøver de bare igen? Nu er lyset helt slukket her hos mig! ;D

Ja her blinker dyrene  ;D Men en røren(d)e historie er det  <Y
Hilsen Susanne

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 06 Marts , 2008, 22:24 »

Din spasmager... Men meget godt ordspil  :D Om rørene der rører ved de urørte som så derfor ikke bliver rørt.

Danny

Offline Lone

• Bruger
« Svar #41 Dato: 28 Marts , 2008, 19:10 »
Jeg fandt 'dimsen', en hegnstester i Harald Nyborg, pris ca. 90 kr, den er nem at bruge, man stikker bare et lille spyd i jorden og hægter dimsen på tråden, og et blink viser, der er strøm. Så nu kan jeg spare finger-testen  :P
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)